Logitech MX Keys (zonder polssteun, Qwerty US)

Logitech MX Keys (zonder polssteun, Qwerty US) Review

jan-marten 26 juni 2021, 239 views Product gekocht

Logitech MX Keys (zonder polssteun, Qwerty US)

Fraai toetsenbord met Unify/Bluetooth koppeling. De functieknoppen zijn slecht ingedeeld.

Pluspunten

• Stevig materiaal
  • Ideaal voor in de laptoptas
  • Zowel unify als bluetooth
  • Oplaadbaar met USB-C kabeltje

Minpunten

• Functieknoppen verschoven
  • Geen ruimte tussen functieknoppen.

Ik zocht een toetsenbord wat wat beter in mijn laptoptas zou passen. De K280e van Logitech is daar net wat te groot voor. Voordeel is dat je kunt koppelen met 3 verschillende apparaten via de Unify receiver of bluetooth.

Nadeel is dat de functie toetsen onlogisch zitten en niet overeenkomen met de standaard layout. Voornamelijk de volume bediening is opgeschoven en waar normaal de printscreen/scroll/pauze knoppen zitten zit nu het schakelen tussen apparaten. Niet onoverkomelijk maar wel iets om aan te wennen.
Helaas ontbreekt ook de tastbare ruimte tussen de F4/F5 en F8/F9 knoppen. Deze ruimte had ik wel graag gezien omdat deze knoppen veel gebruikt worden bij het programmeren. Dit is ook de reden dat ik de vormgeving slecht noem.

Het typen gaat verder prima. Het toetsenbord blijft stevig liggen op het bureau.

De software die je moet installeren (Logitech Options) lijkt wel een Logitech account te vereisen maar dat scherm kun je makkelijk wegklikken. Je kunt de functietoetsen verder niet programmeren wat je vroeger nog wel kon.

Heb jij ook een Logitech MX Keys (zonder polssteun, Qwerty US)?

Die verschoven functietoetsen vind ik ook erg vervelend. Jammer ook dat er niet echt een US-versie beschikbaar is (liggende ENTER). Heb het toetsenbord nu een paar maanden in gebruik en ben er verder erg tevreden over.

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.