Asus ENGTS250/DI/512MD3 - Reviews

Asus ENGTS250/DI/512MD3

Pluspunten

• Prijs/prestatie
  • Werkt altijd

Minpunten

• Geluidsproductie

Drivers en compatibiliteit Score: 5
Algemeen

Ik heb deze kaart inmiddels al een tijd in bezit en hij bevalt buiten de geluidsproductie prima. Prestaties zijn voor de prijs goed en in absolute zin kan hij nog aardig mee met nieuwere kaarten. Niet gek voor een GPU-ontwerp uit 2008 :P

Features

Qua features is het een onopvallende kaart met 512 MB en 2x DVI. Hij ondersteunt SLI. Het meest in het oog springende is de GPU-koeler die goed koelt maar helaas met een slecht geregelde ventilator is uitgerust. Hij is vrij kort en past dus makkelijk in je kast.

Prestaties

Ik speel hoofdzakelijk Battlefield: Bad Company 2. Tot mijn verbazing kan hij dit prima aan op 1920x1080 met alles aan m.u.v. HBAO. Dit is onder Windows XP met AF uit en AA geforceerd op 2x. Meestal haalt hij 60 fps of meer. Alleen als het erg druk is wil hij onder de 40 fps zakken.

Een vergelijking van de GTS250 met een paar andere kaarten onder Bad Company 2: http://www.xbitlabs.com/a...ield-bad-company-2_7.html

Er zijn de laatste maanden wel veel updates van zowel Nvidia als Dice geweest waardoor de prestaties door de tijd heen merkbaar zijn verbeterd.

Compatibiliteit en stabiliteit

Hier kan ik kort over zijn, de kaart doet het altijd en de drivers zijn stabiel.

Warmte- en geluidsproductie

Hij trekt maximaal 150W en heeft daarom maar één Molex-aansluiting. Erg warm wordt hij niet, boven de 60 graden heb ik hem nooit gezien.

De gebruikte koeler is efficiënt maar de toerentalregeling van de ventilator is slecht gedaan. Deze draait eigenlijk altijd veel harder dan nodig en als de duty cycle boven de 90% komt begint hij ook nog te fluctueren in toerental (irritant). Automatische regeling met RivaTuner o.i.d. werkt niet goed. Sommige revisies van de kaart kun je flashen zodat de ventilator stiller draait, de mijne helaas niet :(

Het is niet zo dat de ventilator oorverdovend is, maar het had een mooie stille kaart kunnen zijn als Asus iets meer haar best had gedaan |:(

Een GTS250 is nog altijd veel kaart voor je geld, maar kies dan niet deze ;)

Heb jij ook een Asus ENGTS250/DI/512MD3?

vul het review nog iets aan met scores, zou leuk zijn.