Sony WF-1000XM4 (Zwart)

€ 209,-
Specificaties In-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

Sony WF-1000XM4 (Zwart) Review

teddy270us 14 juni 2021, 3.741 views Product gekocht

Sony WF-1000XM4 (Zwart)

Top geluid (blijft een persoonlijk iets), geweldig ANC, niet goedkoop, blijft niet zitten in mijn oor.

Pluspunten

• mooie design
  • geweldig geluid (is wel een persoonlijke mening uiteraard)
  • top ANC

Minpunten

• is niet goedkoop
  • het is de vraag of het in met in je oor past

Ik gebruik zelf al jaren de SHURE SE425 in combinatie met hun BT setup wat je zelf erbij kan kopen. Geweldig geluid vond ik het hebben. Ongeveer een jaar geleden heb ik de Sony wh-1000xm3 gekocht omdat ik een headphone wilde met ANC. Wat een geweldig geluid en de ANC was top. Ik wilde de Sony wf-1000xm3's erbij kopen, toen de Sony wh-1000xm4 met multipoint uitkwam en ik dan ging wachten in de hoop dat de volgende versie van de wf-1000xm3 ook multipoint pairing zou hebben.

Wf-1000xm4’s zijn uit, helaas geen multipoint pairing, maar ik heb ze toch besteld... ik werd het snoertje van de SHURE SE425 dat om mijn nek hangt toch een beetje zat. Eenmaal in mijn handen, ik was meteen verliefd. De wf-1000xm4 zien er erg gelikt en mooi uit. Het geluid? Ik vind het nog een heel stuk beter klinken dan zijn grote neef de wh-1000xm3 (grote, over the ear headphones). Het was zo veel beter dat ik echt dacht dat de stream kwaliteit opeens beter was geworden en dat er dus een beter klinkend stream te luisteren was. Ik heb nog mijn wh-1000xm3 en shure erbij moeten pakken om zeker te zijn, en ja hoor...zelfde bestand maar veel mooier geluid op de wf-1000xm4’s.

ANC was ook top. Het verbaasde mij niet dat de ANC van de wf-1000xm4 veel beter was dan de wh-1000xm3, want deze zitten letterlijk ook nog in je oor en de dopjes dat ze bijgeleverd hebben "sealen" als het ware je oor kanaal. de ANC wil je echt absoluut niet aan hebben als je gaat fietsen.

Toch gaan ze ergens deze week terug naar de winkel, want die dingen blijven gewoon niet in mijn oor zitten. Mijn oorschelp is (blijkbaar) helaas niet compatible met de wf-1000xm4. Het ligt dus niet aan het dopje wat in je oor gaat. Dus wees daar voorzichtig mee. Mocht dit je eerste van zulke soort dopjes zijn, zorg ervoor dat je ze ergens koopt waar je het kan uitproberen of waar ze iig niet moeilijk doen als je het terug stuurt.

Ik heb de bijna bij BCC gekocht, en toen stond er "30 dagen gratis uitproberen" bij. Even kijken hoe DAT gaat.

Ondanks de flinke prijs, als ze in mij ooren bleven zitten, had ik ze gehouden.

Heb jij ook een Sony WF-1000XM4 (Zwart)?

Vraag & Aanbod

Als eigenaar van de vorige 2 versies en een bijzondere "tic" (lees mijn review van de XM3), kan ik mij altijd heel, heel erg moeilijk vinden in "blijven (niet) zitten in mijn oren". Hierbij gebruik ik de middelste maten en heb geen verschil in de siliconen- of memoryfoam-dopjes. Dat is bij de 1e en de 2e versie van de WF-1000X nooit mis gegaan. Ik zou haast Sony willen uitnodigen voor een review van mijn kant.

@ - Sony Europa, Proberen waard? :)

[Reactie gewijzigd door SkyStreaker op 14 juni 2021 18:52]

Dag en leuk om jouw reactie te lezen,

Ik herken een soortgelijk probleem met mijn wf-1000-xm3: ze zaten niet vast genoeg in mijn oren. Todat ik (enkele maanden later) op de website van sony erachter kwam dat er een truukje is om de oordopjes beter vast te zetten. Zie het grijze blok 'hint' ongeveer halverwege de pagina (opm: dit is de handleiding van xm3.

Dit was voor mij de oplossing en werkt ook voor alle andere in-ear headsets die ik gebruik(t heb). Ik zie deze tip overigens niet staan bij de online gebruikershandleiding van de xm4.

P.s. maar ik lees ook dat je het probleem niet had bij eerdere modellen, dus mogelijk zal je er wel mee bekend zijn.
Ik kende deze hint al, maar toch vielen mijn WF-1000XM3 steeds uit. Ik waag me dan ook niet aan de nieuwe WF-1000XM4 en hou het bij mijn Jabra elite 75. Deze zijn super licht en comfortabel en blijven wel zitten. Helaas zijn de geluidskwaliteit en de ANC niet van het niveau Sony.
Ik kan mij volledig vinden in je review.

Ik had ze gekocht ter vervanging van mijn Jabra Elite 65t. Maar ze gaan retour omdat ze niet zo comfortabel zijn als de Jabra's en ze simpelweg niet goed in mijn oor blijven zitten.

Jammer want ik was zeer te spreken over de ANC en geluidskwaliteit.

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.