Specificaties Chipsetkoeling - Bekijk alle specificaties

Zalman ZM-NB47J Review

Kwak 4 juni 2006, 500 views

Zalman ZM-NB47J

Pluspunten

• Stil
  • Koelt goed

Minpunten

• Het ding is hoog en groot waardoor soms wat knip en buigwerk nodig is om het te laten passen

Geluidsproductie (min) Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 5
Koelvermogen Score: 4
Ik heb deze passieve koeling gekocht ter vervanging van de 5000RPM northbridge koeling op mijn MSI NEO2 PE. Mijn AGP kaart is uitgerust met een VF700 en door de lay-out van het bord zit de northbridge precies achter de het AGP slot. Enig buig en knipwerk was nodig om het compatibel te laten zijn. Het voordeel is nu wel dat mijn VF700 ook over dit blokje heen blaast.

Zoals te verwachten is het lekker stil en ben ik verlost van een hinderlijke zoem. Daarnaast zijn de koelprestaties ook naar behoren. Idle komt de temperatuur van mijn northbridge niet boven de 30 graden uit. Stressed weet ik niet. Ik was wel wat argwanend voor passief sinds mijn Radeon 9700 met passieve zalman koeling overleden is, wat misschien te wijten was aan oververhitting. Met dit blokje ben ik er echter volkomen zeker van dat mijn northbridge ruim voldoende koeling krijgt. Wel is het belangrijk dat je bij een blokje als dit genoeg airflow in je kast hebt, maar met met 4 arctic cooling fans en de VF700 die er over heen blaast is er genoeg airflow waardoor ik er zeker van ben dat hij zijn hitte met gemak kwijt kan.

Heb jij ook een Zalman ZM-NB47J?

Heb helaas geen digicam
Ik wil wel een foto voor je maken, vanavond ff langskomen?
Misschien kan je ook een foto maken, hoe je Zalman er nu uit ziet ;)
Je kan de buigzaamheid van de pinnen ook aangeven als een positieve eigenschap. Ben blij dat het kan, daardoor past het op mijn dfi boardje :)