1 review

Xiaomi IMILAB EC2

€ 69,95
Specificaties Draad(loze) PoE buitencamera + app - Bekijk alle specificaties

Xiaomi IMILAB EC2 Review

Romeo89 7 juni 2021, laatste update op 16 november 2021, 463 views Product gekocht

Xiaomi IMILAB EC2

Product is van slechte kwaliteit en de batterij duur is veel korter dan aangegeven.

Pluspunten

• Draadloos
  • Mooie design

Minpunten

• Slechte opname kwaliteit
  • Batterij snel leeg
  • Storingen
  • Cloud opslag amper bruikbaar

Kwaliteit Score: 1
Had deze camera gekocht omdat ik goede reviews gelezen had en omdat er geadverteerd wordt met onbeperkte cloud opslag en 1080p blue ray kwaliteit.
Ik geloofde dat sowieso niet maar had gehoopt op wat betere kwaliteit dan de goedkope nedis camera's.
Helaas is de kwaliteit wat minder zelfs.

De bouwkwaliteit is slecht voor een buiten camera.
De PIR sensor heeft uit het niets een barst en krast ongelooflijk snel.(eerste dag buiten met een kleine regenbui al krassen)
Het werkt overigens nog wel.

Ik gebruik de camera om de werk auto die ik mee heb in de gaten te houden daarvoor is het beeldkwaliteit net genoeg omdat ik op een eigen terrein zit waar alleen buren komen.
Je kan ze nog wel onderscheiden.

Ik had de camera in eerste instantie wel gehouden vanwege de goede cloud service.
Opnames waren snel geladen en onbeperkt gebruik maken van de cloud (opnames blijven 1 week blijft in de cloud staan)

Helaas na 2 - 3 maanden begon de elende.
De opnames begonnen te laggen.
Auto's, fietsen en mensen komen in beeld en dan stond het stil voor een aantal seconden en opeens waren ze weg of helemaal aan de andere kant.
Licht van auto's die een lijn veroorzaken.

De cloud opslag is niet meer te bekijken door de erg lange laad tijden maken het bijna onmogelijk om door de lijsten te scrollen.
Ik heb een sd kaart gekocht en daarmee kan je tenminste wel een beetje kijken wat er gebeurd is maar de indeling is niet erg handig.

Ik ga de camera binnenkort weer installeren maar dit keer de gateway bedraad aansluiten in de hoop dat het beter werkt.
(Heb trouwens helemaal geen wifi problemen)

Update 16 november 2021

De lag van de lag en ghosting waren verdwenen nadat ik de gateway met een kabel verbonden had aan de router.

Helaas begon de camera mensen niet meer optijd en soms zelfs helemaal niet op te merken.
En daarbovenop kwam ook nog dat de batterij capaciteit zo laag is dat het niet eens 2 dagen volhoudt.

Ik heb ondertussen ook een binnen camera van eufy gekocht en die bevalt me erg goed.
Ik denk dat ik ook een buiten camera van hun zal bestellen.

Heb jij ook een Xiaomi IMILAB EC2?