Creative Gigaworks T20 Series II

€ 78,05
Specificaties 2.0-set met een totaal vermogen van 28 Watt RMS - Bekijk alle specificaties

Creative Gigaworks T20 Series II Review

vedder 31 mei 2021, 215 views Product gekocht

Creative Gigaworks T20 Series II

Na slechte ervaring met Edifier producten uit dezelfde prijsklasse, ben ik blij met deze aankoop.

Pluspunten

• Formaat
  • Frontpanel met audio in en out

Minpunten

• Gladde knoppen
  • Minder geluid dan houten speakers in zelfde prijsklasse

Muziekweergave Score: 3
Film/gameweergave Score: 3
Basweergave Score: 3
Van 2004 tot 2018 had ik een 5.1 set van Creative aan mijn PC en was daar altijd heel tevreden mee. Uiteindelijk wilde ik toch van de kabels af (PC staat in woonkamer), dus heb toen voor een Edifier 2.0 set gekozen. 2x dead on arrival en bij de derde is hij na 3 jaar net buiten de garantie stuk. In dezelfde week kocht mijn vrouw een Edifier wireless headset met Bluetooth problemen, dus Edifier was klaar voor ons. Daarom terug naar het oude vertrouwde Creative.

Ik ben niet een extreme audiofiel (anders zou ik ook wel wat duurders kopen), maar wilde gewoon iets voor muziek (mp3), games en tv te kunnen luisteren met degelijk geluid. Als je dit leest zit je hopelijk in hetzelfde schuitje.

Vergeleken met de Edifier R1280T is hij een stuk kleiner wat me weer wat bureau-ruimte oplevert. Hij zier er mooier uit en heeft geen overbodige afstandsbediening. Daarnaast heeft hij een front panel met aux in en audio uit wat erg handig kan zijn. De audio kwaliteit klinkt wel wat minder op de T20 vergeleken met de R1280T, ongetwijfeld door de grootte van de speakers en kunststof vs mdf. Ik denk dat ik er wel snel aan ga wennen, het is ook weer geen verschil tussen dag en nacht.

De knoppen zijn erg glad, wat ze er ongetwijfeld slick uit vonden zien bij Creative, maar zorgt er wel voor dat het niet zo lekker draait, wat me de belangrijkste eigenschap lijkt...

Over het algemeen werkt het prima. Als het net als mijn vorige Creative speakers 14+ jaar mee gaat (ze werken nog steeds prima) dan mag je er van mij nog een ster bij optellen. En als het net als de Edifier speakers net na de garantie verloopt stopt met werken, dan update ik deze review wel :|

Heb jij ook een Creative Gigaworks T20 Series II?

Sommige van deze setjes hebben nog een ouderwetse trafo voeding.
Die zuipen stroom, ook wanneer de set uit staat. Deze moet dus uit via een schakel stekkerdoos.
pricewatch: Brennenstuhl Eco-Line met schakelaar 3-voudig lichtgrijs 1,5m