Gigabyte G34WQC Zwart

€ 584,09
Specificaties 34" • 3440x1440 • 144Hz • VA • 1ms - Bekijk alle specificaties

Gigabyte G34WQC Zwart Review

TimC161Newbie 27 mei 2021, 210 views Product gekocht

Gigabyte G34WQC Zwart

Na lang twijfelen mijn eerste 34 inch ultrawide monitor gekocht. Tot nu toe bevalt het goed. De prijs/kwaliteits verhouding is top. Er is sprake van een beetje backlight bleed. Maar valt nauwelijks op.

Pluspunten

• Goede prijs/kwaliteits verhouding
  • 21:9
  • 144Hz
  • Curved

Minpunten

• Backlight bleed
  • Fabrieks kleuren niet super

Voorheen gebruikte ik een 17.3 inch, 60Hz IPS laptop monitor als main monitor. Maar dit voldeed op den duur niet meer. Na lang vergelijken en twijfelen voor deze monitor gekozen.

Ik ben tot nu toe zeer tevreden met deze VA monitor. Vandaag de dag ben ik van mening dat een VA monitor zeker sterk is verbeterd ten opzichte van vroeger.

De kleuren zijn niet helemaal accuraat ten opzichte van mijn IPS monitor. Dus ik zou hem niet aanraden om video's of foto's mee te editen. Maar daar was ik in mijn geval niet naar op zoek.

Nadat ik de kleuren had ingesteld naar mijn voorkeuren ben ik aan het testen (o.a. gamen gegaan). Al vanaf het eerste moment dat ik een spel opstartte was ik enthousiast. Ik werd er meteen ingezogen! De 144Hz refresh rate en FreeSync maakt het nog beter.

Het beeldscherm is in mijn geval ergonomisch maar voor de wat langere mensen kan dit minder zijn. Dus als je langer bent raad ik aan om een monitorbeugel aan te schaffen.

Kortom. Niet twijfelen, maar kopen!

Heb jij ook een Gigabyte G34WQC Zwart?

Vraag & Aanbod