Specificaties HTPC, 2 interne + 3 externe bays - Bekijk alle specificaties

Apevia X-Qpack Review

GerwinR 1 juni 2006, laatste update op 1 juni 2006, 1.388 views

Apevia X-Qpack

Pluspunten

• Voldoende inbouw mogelijkheden, leuke temperatuurmeter op het front, leuk compact design. Vele kleuren te krijgen, met of zonder plexiglas raampjes.

Minpunten

• Volledig vervaardigd uit niet al te dik aluminium. Kan stiller.

Kwaliteit voeding Score: 3
Toen ik de X-Qpack voor het eerst zag was ik zeer gecharmeerd van het design. Dus gelijk een besteld. Er passen alleen mATX moederborden in dus gelijk een mobo besteld ism een intel pentium D 805. Dat werd dus de Asus P5P800-vm. Thuis toen alle spullen binnen waren alles eens uitgepakt.

De behuizing is van niet al te dik aluminium gemaakt en heeft aan bijde zijkanten een plexiglas raam zitten. De dikte van de panelen is niet storend voor een kleine kast als deze. Ook aan de bovenkant zit een raam.

Voor het pimpeffect zitten in de voeding en naast de voeding blauw lichtgevende fans. In de voeding een 8cm en naast de voeding een 12cm. Het platform waar het moederbord op geplaatst wordt is uitneembaar. Das naartuurlijk erg makkelijk. Altans dat gaf toch een probleem. De cooler die ik heb toegepast is een zalman CNPS7700-ALCu. Na montage van de cooler kan uitneembare platform niet meer teruggeschoven worden. De cooler heeft een te grote diameter hiervoor. Om toch een dergelijke cooler te gebruiken moet je dus de cooler na het terugplaatsen van het platform plus moederbord plaatsen en daar is erg weing ruimte voor. Het is me uiteindelijk wel gelukt. Als ik het moederbord weer eens wil uitnemen moet dus eerst de cooler er weer af!

Op het front zit een temperatuur meter met 2 uitlezingen. 1x voor de cpu en 1 voor de harde schijven/schijf. 2 sensoren zitten in de kast en dienen tegen de hardware op een slimme plek geplakt te worden. Het display heeft een blauwe kleur. Helaas hebben de hdd en powerled een groene en oranje kleur en hadden ook blauw moeten zijn.(Ga ik nog aanpassen). Verder zit er op het front een aansluiting voor 2x usb 1x firewire, audio(line out, mic).
Voor lanparty's kan je de behuizing makkelijk meenemen mbv een handvat dat in het front zit verwerkt.

Voor inbouw van diverse devices is ruimte voor 2x 5 1/4 en 1x 3 1/2 extern en 2x 3 1/2 intern.

De voeding is 420 watt en zou voldoende moeten zijn voor configuraties die in deze behuizing passen. De voeding is niet echt stil. De 12cm fan naast de voeding mag ook wat rustiger draaien(heb ik al aangepast).
De voeding word lauw tot warm onder normale omstandigheden. De pentium D 805 is dan niet een van de meest zuinige cpu's en kan de reden zijn.

Al met al een mooie behuizing. Geen spijt van dat ik hem gehaald heb!

Heb jij ook een Apevia X-Qpack?

Volledig vervaardigd uit niet al te dik aluminium.

Wat is hier het probleem van dan ?
Gaat het gauw kapot?

Voor de rest nette survey ;)
Ik vind aluminium van 1.5mm aan de dunne kant. De kast is wel klein dus heeft er minder stabiliteits problemen door als bv een miditower zou hebben.
Ik heb een keer een pc gebouwt met een thermaltake tsunami behuizing, ook een leuk design maar wel een slappe rammelkast.