Ziggo Connect Box Review

lb2001 13 mei 2021, 1.779 views Product gekregen

Ziggo Connect Box

Ziet er prima uit en is geen kerstboom zoals de Ubee modem die wij eerst hadden. Bereik wifi is goed. Voor de rest is het een instabiel rotapparaat.

Pluspunten

• Uiterlijk
  • Bereik wifi

Minpunten

• Instabiele chipset

2 van 5 sterren (Slecht)
Contact gehad met Ziggo een hele tijd geleden; de Ubee modemrouter had nogal wat kuren en was al een oud beestje, dus maar even vragen of ze een ander model konden leveren. Was snel geregeld, de klantenservice heeft prima werk geleverd.

Apparaat binnengekregen, geïnstalleerd - direct tevreden erover, voor een tijdje. Tot ik een ftp server opzette en er iets van wilde downloaden. Bovengenoemde server was eerst verbonden via wifi omdat er geen kabel lag waar deze stond. De connectbox crashte redelijk snel bij het downloaden van bestanden van de server. Ging beter toen de server verbonden werd via ethernet, maar crashte nog steeds regelmatig.
Later een NAS gekocht, geen problemen mee. De router had dus iets waardoor deze niet met ftp kon omgaan.

De instabiliteit houdt hierbij niet op. De wifi valt regelmatig weg, waardoor je geen apparaten meer kan verbinden. Maar, apparaten die al waren verbonden, bleven gewoon verbonden. Een reboot lost het dan wel op, maar wel irritant dat het eens per week/2 weken gebeurt. Wat dat betreft deed de oude Ubee het nog beter dan deze.
Beoordeel deze review: 0 +1 +2 +3

Heb jij ook een Ziggo Connect Box?

Gebruik je de connect box wel in bridge modus.. ?

Hier geen problemen met de connectbox, gebruik hem al enige tijd in bridge modus, i.c.m synology rt2600ac en mr2200ac.
(Ik heb de Wifi ook uit staan op de connect box overigens..)

[Reactie gewijzigd door FlorisVN op 13 mei 2021 14:46]

Connectbox staat niet in bridge modus, ivm hij ook wordt gebruikt voor wifi door mijn ouders (en bereik buiten is ook beter via de CB) en de huistelefoon.

Gebruik zelf meestal de wifi van de asus router die ik erop aangesloten heb en mijn pc is via ethernet op dezelfde router aangesloten.

De 5G band heb ik wel uitgezet op de CB, aangezien mijn ouders alleen de 2.4 gebruiken - zo heeft hij toch minder te verwerken.
Ik adviseer je om de Connectbox toch eens in bridge modus te plaatsen.
Dan de Asus router er achter te hangen, zo zijn je problemen opgelost lijkt me.

In ieder geval is dat voor ons het geval, en voor de andere waar ik het zo heb ingesteld.
Het ding daarmee is dat er beneden en buiten ook voldoende wifi bereik moet zijn, en mijn ouders geen interesse hebben in nog een kastje aan de muur. Vandaar dat hij nog in normale modus staat.
ok tsja,
dan wordt het lastig ben ik bang..

Wat je eventueel kan doen is het modem verbergen, zodat deze niet meer in het zicht is.
Ik heb ons modem ook verplaatst met 5 meter, speciale kabel hiervoor gekocht en werkt perfect.

Wellicht om dit eens te overwegen, ik raad het je aan..

Ik heb ons modem kabel hier gekocht :
In bridge modus is het apparaat bij ons wel stabiel. Je hebt dan wel een extra router nodig achter de Connect Box van Ziggo. Is voor je gemoedsrust wel een stuk beter.
Inderdaad lekker een eigen wifi router nemen van een goed merk en de ziggo box in bridge modus zetten. Ik zelf heb de asus rt ac68u sinds 2015 en doet zijn werk nog steeds goed. Tevens asus wifi routers krijgen voor lange tijd software update en security fixes zelfs na 6 jaar.
Je modem draait wss dual stack. Kan je laten aanpassen naar ipv4 only door ff te bellen
2 apparaten is vervelend, maar het is verreweg het minst erg. Die ziggobox is bedroevend slecht op alle fronten. Wil je geen gedoe en fatsoenlijke beveiliging, koop een aparte router en zet ziggomodem in bridge modus