Specificaties 24" @ 1920x1080 (TN, 2ms) - Bekijk alle specificaties

Iiyama ProLite E2472HDD-B1 Zwart Review

Deassain 22 augustus 2010, laatste update op 22 augustus 2010, 2.886 views

Iiyama ProLite E2472HDD-B1 Zwart

Pluspunten

• prijs
  • contrast
  • gebruiksgemak

Minpunten

• kleur (TN)

Ik had onlangs een nieuwe PC gekocht en omdat het prijsverschil hoog was had ik een Asus besteld bij Azerty, helaas was deze Dead On Arrival. Omdat het een DOA was mocht ik hem direct omruilen bij Azerty en aangezien dit al het 4de probleem was met Asus hardware in de afgelopen 8 maanden besloot ik voor deze Iiyama te gaan.

Specs

verbruik : 24W
aansluiting : DVI en VGA
lichtbron : LED

Uitpakken
Ik kreeg hem zaterdag geleverd door TNT, helemaal onverwacht maar dit was wel welkom sinds ik al een week op 17" HP scherm zat te kijken.

In de doos vind je :
- het scherm
- de voet
- de voeding (de voeding is niet ingebouwd in het scherm maar zoals bij een laptop)
- VGA en DVI kabel
- handleiding

Het is een slank scherm, zo een 1,5 cm het kwam (tov de asus) in een redelijk kleine doos. Alles zat mooi verpakt.
Op 2 minuten tijd was hij uitgepakt en in elkaar gezet : de voet inschuiven, een schroef aandraaien, de voeding insteken en een dvi kabel trekken naar de computer.

features
Qua features is dit scherm eerder beperkt, het heeft een DVI en een VGA aansluiten, geen HDMI. Hij is ook niet in hoogte verstelbaar, maar wel in verticale kijkhoek. Daarmee is ook alles gezegd.

Het Menu
Het menu kan door touch gevoelige knopjes onderaan aan het scherm worden geopend, het bevat de gewone RGB en contrast instellingen. Wat wel gemakkelijk is, is dat er een aantal presets zijn van belichting :
- Movie
- gamer
- office
- ...

Persoonlijk gebruik ik maar een preset, maar toch wel leuk dat ze het erin steken.

Je moet geen half uur bezig zijn om het juist goed te krijgen.

Kleuren
De kleuren zijn niet wat je ervan verwacht, ik vind ze er een beetje dof uitzien, het wit is niet zo puur. Dit komt mede omdat het een TN paneel is.

Contrast
Hierover ben ik wel tevreden, zwart is ook ECHT zwart. Dit komt dankzij het LED.

Lightbleed
Tot nu toe heb ik niets van light-bleed gemerkt.

Verbruik
Het verbruik van deze monitor is erg laag, in standby verbruikt hij ongeveer 1 watt en ingebruik, met alle settings op high, 24. Voor gemiddeld gebruik zit hij rond de 17 watt.
Een leuke bijkomstigheid is dat hij ook beschikt over een "Eco-mode", als je deze inschakelt wordt de achtergrondbelichting iets minder. Het verbruik daalt dan tot 12 watt.

Ik heb hem voor een kleine 230 euro gekocht.

Praktisch
Als student gebruik ik deze om op te werken en te gamen, beide gaan heel goed. De 2 ms responsetijd die geadverteerd worden, is ook waargemaakt.

Voor deze prijs vind ik het een heel degelijk scherm, de kleuren hadden iets beter gemogen, maar dit heb je spijtig genoeg met een TN paneel. Moest ik de kans hebben om opnieuw te kiezen zou ik hem zeker opnieuw kopen.

• GTX 460
  • Windows 7 x64

Heb jij ook een Iiyama ProLite E2472HDD-B1 Zwart?

Hoi, heeft deze LED een vesa bevestiging aan de achterkant?En zo ja, 100 x 100 of 75 x 75?
dit scherm heeft geen vesa bevestiging.