Logitech Harmony One Advanced Universal Remote Review

chucky666 22 augustus 2010, 1.153 views

Logitech Harmony One Advanced Universal Remote

Pluspunten

• Ingesteld makkelijk in gebruik.
  • Goed in de hand liggend.
  • Makkelijk te bedienen.
  • Makkelijk aan te passen.

Minpunten

• Instellen kan een dagje duren.
  • Vrij duur.

Configuratie Score: 4
Ik zocht voor mijn apparatuur een afstandbedining die alles kon besturen en die niet te ingewikkeld was.
Zo kwam ik uit op de afstandbedieningen van Logitech.
Na een dagje lezen op internet van gebruiks ervaringen en mogelijkheden van deze afstandbedieningen was ik er snel uit.
Ik wilde de Harmony One omdat deze zeer degelijk gebouwd is prettig gevormd is en een touchscreen heeft.

Ik heb hem toen besteld bij foka omdat die toen het goedkoopst was, en had hem 2 dagen later al in huis.
Bij het uitpakken viel me al op dat de handleiding niet erg groot en dik was, maar had toen eerst meer oog voor de afstandbediening zelf.

Deze is mooi vormgegeven en ligt erg goed in de hand, en de knoppen voelen ook goed aan en zijn erg makkelijk geplaatst.
Heb hem toen aan me laptop aangesloten en heb de software geinstalleerd.
Dit is ook bijna het enigste wat er dus in de handleiding staat, maar de software is op zich duidelijk genoeg en anders kan je nog wat opzoeken op de fora hiervan.

De apparatuur is snel ingegeven behalve de mede8er, deze staat ergens onder de computer tapblad verscholen en was even zoeken.
Daarna is het kiezen wat je wilt gebruiken voor de activiteiten die je kan kiezen.
Dus bij tv kijken koos ik tv aan - op de scart invoer - topfield aan.
In de software kan je dan kiezen welk apparaat je gebruikt voor de volume regeling en voor het switchen van de kanalen.
Soms wordt het wat ingewikkelder zoals ik kies voor film kijken, dan gaat eerst de tv aan op hdmi 1, dan gaat de lg homecinemaset aan met de invoer op hdmi 1 in en dan de mede8er.
Dit is even puzzelen zodat alles echt goed loopt, maar dat is gewoon even uitproberen wat het best werkt en daarna hoef je het niet meer te veranderen.

Je kan de activiteiten in de volgorde plaatsen die je zelf wil, dus wat ik het meest gebruik heb ik gewoon bovenaan staan.
Ik heb hierna via de logitech software ook plaatjes toegevoegd voor de zenders van de tv.
Dit is makkelijk omdat je dan weer de meest gebruikte bovenaan kunt zetten en gewoon op het icoontje kunt drukken naar welke zender je wilt kijken.

Je kan ook de apparaten apart gebruiken door voor apparaten te kiezen op het touchscreen, dan kan je gewoon de apparatuur even snel anders instellen.
Bv. als ik even snel de instellingen wil veranderen van de mede8er kies je gewoon voor mediaspeler onder apparaten en kan je via de knoppen of touchscreen de speler appart bedienen.

Het is ook makkelijk vindt ik dat als je eerst kiest voor tv kijken en daarna voor dvd kijken dat ie dan netjes de topfield uitschakeld de tv op hdmi zet en dan de cinemaset aanzet.
zo heb je geen overbodige apparaten aanstaan.

Ergonomie:
Zeer goed ligt prettig in de hand en makkelijk te bedienen, ook zeer prettige toetsen.

Functionaliteit:
Hij doet gewoon wat ie moet doen, en dat is de apparaten bedienen via activiteiten en zonodig apparaten appart.
Het touchscreen is zeer makkelijk, gewoon op een activiteit drukken en hij zet gelijk alles goed voor je zodat je niet allerlei afstandbedieningen hoeft te gebruiken.

Configuratie:
Als je net als ik op de fora al een beetje ingelezen bent voordat de AB bezorgt wordt dan is het niet zo ingewikkeld meer, als je dit niet doet dan kan het mischien wel ingewikkeld lijken zeker omdat de handleiding niet echt duidelijk is en beter gelijk kan weggooien.

Vormgeving:
Idiaal, ligt goed in de hand en makkelijk met 1 hand te bedienen.
Mijn vrouw heeft wat kleinere handen en vindt het wat moeilijker in gebruik.
Voelt zeer robuust aan en ziet er goed uit vindt ik.

Bouwkwaliteit:
Zelfde als vormgeving.

Drivers en ondersteuning:
Als je de software eenmaal gebruikt hebt heb je al snel door hoe het werkt en hoe je makkelijk instellingen kan veranderen.
ondersteuning heb ik niet nodig gehad maar op de fora zie ik dat de problemen waar iemand tegenaan loopt meestal snel worden opgelost.

Prijs:
Tja het is een mooie en zeer goede afstandbediening maar de prijs zal de meeste mensen afschrikken denk ik, hoewel hij wel steeds in prijs zakt zie ik.
Maar hij is de meer prijs meer dan waard ten opzichte van de andere logitech afstandbedieningen als je kijkt naar bouwkwaliteit afwerking en zeker hoe hij in de hand ligt.

Ik heb niets vertelt van de oplader die erbij zit, maar dit is al vele keren besproken in de andere reviews.

Heb jij ook een Logitech Harmony One Advanced Universal Remote?