NEC HT-1000 1000 ANSI Lumen Review

niels241 21 augustus 2010, 362 views

NEC HT-1000 1000 ANSI Lumen

Pluspunten

• Mooi beeld, weinig geluid, veel mogelijkheden

Minpunten

• Geen A/V-ingangen voor geluid (alleen jack), afstandsbediening reageert soms te snel.

Contrast / helderheid Score: 4
Ik heb deze beamer tweedehands aangeschaft via Marktplaats.
Hij bevalt me erg goed! Goed contrast (1:3000 dacht ik), mooie kleuren, goede helderheid.
Je zou denken dat 1000 ansi-lumen (800 in de eco-modus) best weinig is, maar ik heb het zelfs getest met een 2,40 meter breed beeld (op een witte muur) en, als het goed donker is, is het beeld dan zelfs nog erg mooi en goed te zien.

De beamer maakt erg weinig geluid (29 dB in eco-modus). Als je een hard blazend apparaat boven je hebt hangen tijdens een film is ook niet erg fijn. Als je het geluid van de film aan hebt staan hoor je hem al niet meer.

Hij heeft redelijk veel in- en uitgangen, ik mis alleen de audio-uitgang en de A/V-ingangen voor audio. Het geluid is alleen in de beamer te sturen via jack-ingangen, zelfs bij het gele A/V kabeltje.

De afstandsbediening werkt ook goed, het enige nadeel is dat hij soms een beetje te snel reageert, maar je hebt hem in de praktijk toch niet zo veel nodig, en de standaardtaken (zoals volume omhoog/omlaag en van input verwisselen) werken vlekkeloos.

Alles bij elkaar is het een geweldige beamer met veel mogelijkheden, mooi beeld, en weinig geluid.

Heb jij ook een NEC HT-1000 1000 ANSI Lumen?