Ubiquiti UF‑AE Converter Review

Mesjefskie 4 mei 2021, 1.963 views Product gekocht

Ubiquiti UF‑AE Converter

Duurder dan concurenten (TP-Link MC220L bijvoorbeeld) maar werkt verder uitstekend.

Pluspunten

• Installatiegemak
  • PoE

Minpunten

Kwaliteit Score: 5
Features Score: 5
Ik gebruik deze mediaconverter om m'n Delta glasvezelverbinding aan te sluiten om mijn eigen (UniFi) router. Ik gebruik 'm in combinatie met een SFP van FS.com en dit werkt perfect.

Er is verder niets aan in- of af te stellen. Uitpakken, ophangen, aansluiten en klaar. De converter wordt voorzien van PoE via een injector die ik nog had liggen van een UniFi AP.

Heb jij ook een Ubiquiti UF‑AE Converter?

Krijg je er bij Delta geen mediaconverter bij?
Nee, je krijgt een Genexis glasvezelmodem. Ik wilde graag m'n eigen router gebruiken. :)

(Ik heb alleen internet van Delta.)

[Reactie gewijzigd door Mesjefskie op 4 mei 2021 17:35]

Welke kabel heb je daar bij gekocht?
Ik wil ook graag mijn eigen router gebruiken, maar ik next to zero verstand van glasvezel.
De aansluiting die in de Ubiquiti gaat is een Single mode SC UPC connector. Andere zijde kan gelijk zijn maar ook ander type (te zien aan de kleur.

Dan kun je gewoon een Single mode patch kabel voor kopen. Bij gelijke connectoren aan beide kanten is het bijvoorbeeld: SC UPC to SC UPC Simplex OS2 Single Mode
@Mesjefskie Welke SPF-module heb je bij FS.com besteld? Ik heb precies dezelfde situatie namelijk.

Wat ik me ook afvraag; DELTA Fiber gebruikt passieve glasvezel (GPON). Zo'n UF-AE vereist een actieve fiber-SFP-module. Hoe heb je dat werkend gekregen?

[Reactie gewijzigd door pjunv op 18 december 2021 12:44]

Ik heb bij FS de Customized 1000BASE-BX BiDi SFP 1310nm-TX/1550nm-RX 20km DOM LC/SC SMF Transceiver Module besteld.

Mijn aansluiting bij Delta is (nog) geen GPON dus vandaar dat het werkt.
Aah check! Die van mij is al wel GPON (de Genexis Platinum 7840 hangt erachter en die heeft een GPON-module).

Dan lijkt dit helaas geen oplossing voor mij.. Heel erg bedankt!
...

[Reactie gewijzigd door Mesjefskie op 20 december 2021 16:05]