Gigabyte X570 AORUS MASTER (rev. 1.0)

€ 404,58
Specificaties Socket AM4 • ATX • AMD X570 chipset - Bekijk alle specificaties

Gigabyte X570 AORUS MASTER (rev. 1.0) Review

verzin-zelf 3 mei 2021, 165 views Product gekocht

Gigabyte X570 AORUS MASTER (rev. 1.0)

Positief verrast bij het uitpakken van het bord. Goede bouw kwaliteit en afwerkingen en nog een rijk aan features

Pluspunten

• 3 m.2 sloten
  • Zeer uitgebreide io
  • (armor) Back plate

Minpunten

• m.2 heat sinks trillen als je ze niet bezet hebt met een ssd
  • Helaas een fan op de chipset

Layout Score: 5
Na de overstap van een x99 platform heb ik nu eindelijk weer eens een pc kunnen bouwen.
Na de verschillende x570 borden te hebben bekeken is toch mijn oog gevallen op de master.

Voornamelijk omdat ik er graag een monoblock (watercooling) op wou zetten.

De keuze was tussen de Asus versie en deze. Gezien mijn gpu nu ook uit de Aorus reeks is heb ik voor dit moederbord gekozen

Eerste indruk:
Mooi moederbord zonder al te veel poespas op het bord zelf.
Alle aansluitingen zijn op logische plekken geplaatst en de handleiding was ook duidelijk.

Overigens viel mij wel op dat er geen Sata kabels meer geleverd werden bij het moederbord.
Zal wel iets van deze tijd zijn gok ik. Je hebt namelijk 3 m.2 sloten dus bij mij komt er geen sata kabel aan de pas.

Langer tijd ervaring of overclock ervaring heb ik nog niet. Wellicht dat ik dit later nog update.

Op een van de foto's zie je de backplate. (Let op de default uit of de box is alles zwart. Kennelijk vond EK het niet nodig om de backplate voor de cpu zwart te maken en om de insulator zwart aan te leveren ipv blauw.)

Heb jij ook een Gigabyte X570 AORUS MASTER (rev. 1.0)?