Delock HDMI KVM Switch 2 -> 1 with USB and Audio

Delock HDMI KVM Switch 2 -> 1 with USB and Audio Review

joeri81 2 mei 2021, 77 views Product gekocht

Delock HDMI KVM Switch 2 -> 1 with USB and Audio

Normaal schrijf ik reviews op de website van de leverancier, maar dat kan bij allekabels niet. Ik heb nog nooit zo'n slechte ervaring gehad met een product als dit. Dus ik wil kopers waarschuwen. Dit ding niet kopen!

Pluspunten

• Ziet er mooi uit

Minpunten

• Werkt niet goed
  • Slechte beeldkwaliteit
  • Geluidskwaliteit via switch audio is belabberd

Features Score: 4
Wat er gebeurt:
Computer 1 aan: KVM werkt prima. Hij schakelt automatisch naar kanaal 1 bij geen signaal.
Computer 2 aan: Als je direct op de knop klikt om te schakelen en blijft klikken, dan schakelt hij over en is computer 2 bruikbaar. Als je dit niet doet, dan start de computer op en is daarnaartoe schakelen onmogelijk. Het enige wat soms helpt is de HDMI kabel loshalen en dan er weer insteken. Het is frustrerend als de computer is gestart en je kunt deze niet bedienen.
Wisselen als je bovenstaande truuk hebt geprobeerd werkt niet goed. De USB apparaten werken soms niet meer. Dus dan heb je geen toetsenbord en geen muis meer. Ik heb allekabels na 1 maand klooien een nieuwe gevraagd. De oude netjes opgestuurd en een nieuwe gekregen. Ik dacht dat ik een maandagochtend model had. De nieuwe deed precies hetzelfde. Toen op internet gekeken voor een alternatief. Deze zijn prijzig! Gelukkig via Aliexpress een Ugreen KVM en een Ugreen USB switch kunnen kopen voor minder geld dan dit apparaat. En die werken dus perfect... Wel even opletten dat je een USB lader erbij besteld. De bijgeleverde kabels van de Delock gebruik ik nu op de Ugreen. De beeldkwaliteit is ook een stuk beter met de Ugreen. Absurd gewoon (!).

Heb jij ook een Delock HDMI KVM Switch 2 -> 1 with USB and Audio?