Logitech Wireless Touch K400 Plus (NL) Zwart

Logitech Wireless Touch K400 Plus (NL) Zwart Review

DarkRED_LennY 22 april 2021, 460 views Product gekocht

Logitech Wireless Touch K400 Plus (NL) Zwart

Nieuwe aankoop als extra toevoeging voor thuis gebruik op /laptop/pc en multimedia centrum. Eerst KB was de K400-R en nu over naar de 400+ (PLUS)

Pluspunten

• Degelijkheid/Stevigheid
  • Lange accu/batterij duur
  • Zend/Ontvangst bereik
  • Logitech Options/Instellingen

Minpunten

• Iets te kleine cursor toetsen
  • Optioneel missend led keys

Logitech Wireless Touch K400+ (Plus) (NL) Zwart <=

Om gelijk maar te zeiken als goede Nederlander :+

Zwart is dus gewoon donker grijs (waarschijnlijk had de ontwerper
van het design een nieuwe bril nodig) en dat terwijl de 'oude' 400-R
toch duidelijk ehm donker grijs is 8)7

Niet getreurd, beide werken zoals de bedoeling ervan/voor is. :*)

Allereerst heb ik na een tijd met de K400-R gewerkt te hebben en
daarbij een extra board nodig besloten te hebben te kiezen voor de nieuwere
versie hiervan.

De K400+ (NL) Plus dus.
Ik gebruik de 400-R versie alleen maar ten behoeve van mijn media centrum en
verder nergens anders voor/mee, dit is tevens wel mogelijk d.m.v. de
software en uiteraard de Multi-functionele bluetooth adapter.

Enige probleem dat zich daarbij zou vormen is dat de twee machines waarmee ik werk
en ook films mee kijk beide tegelijk zouden (kunnen/willen) reageren wat niet
wenselijk is.

Ter Vergelijking is de 400-R versie meer een multimedia toe berekend board als dat
het een standaard hatseklats board is voor je laptop/pc.
Tenzij je ermee in die richting werkt etc. gok ik.

Het enige vreemde wat verschilt is dat op de 400+ de audio volume en muting apart zijn
opgenomen dit t.o.v. de 400-R waar ze dusdanig onder de F-Keys zijn onder gebracht
wat dus iets vreemd over komt omdat dit het Multi fratsen board van de 2 is (weird shizzle).

Beide boards werk ik naar 100% tevredenheid mee ondanks een enkel dingetje, de cursor
toetsen van de 400+ zijn aanmerkelijk in de wasstraat gekrompen wat voor mensen met
wat stevigere vingers enigszins irritatie kan opleveren.

Ik heb hier zelf met mijn dunne tere vingertjes :P ook aan moeten wennen dus het is
puur een persoonlijk ding/keuze om dit board te willen hebben/gebruiken.

Logitech heeft voor het gemakkelijke ook nog een stukje software t.b.v de het koppelen
van meerdere muizen en boards aan je systeem (Logitech Unifying-software) en daarbij
ook Logitech Options (beide te downloaden van de Logitech website)

Beide stukken s/w zijn simpel (gecombineerd) en eenvoudig zonder al te veel fratsen er omheen
en gemakkelijk naar je eigen wens in te stellen.

Hopelijk heb je hier iets aan voordat je besluit om deze aankoop te doen.

LennY

Heb jij ook een Logitech Wireless Touch K400 Plus (NL) Zwart?

Ik heb er net eentje gehaald vanwege de touchpad. Wilde hem oa gebruiken voor de PC die op de TV is aangesloten. Touchpad (ook mijn Logitech muis overigens) werken eigenlijk niet meer verder dan 1,5 meter. Na 25 centimeter (!) afstand is er al significante storing merkbaar, ondanks dat de receiver (USB-dongle) geheel vrij en recht in het zicht van het toetsenbord is. Ik zit zo'n drie meter van het ding af, en het is gewoon onwerkbaar :(

Toch eens kijken of ik ergens een stoorzender kan vinden. Ik denk niet dat het eigenaardig grote Logitech Connect softwarepakket (312MB) er iets aankan veranderen.

Inderdaad vreemd,
Ikzelf gebruik beide de ene voor mijn laptop die op een meter afstand staat en de ander op mijn media box en die staat een globale 6 meter verderop en beide werken prima.
Ik doe de dongle nu net in een wat nieuwer pctje, een i5, en het geheel werkt zonder enig probleem. Ik heb het idee dat het ligt aan ofwel de USB-poort van de Gigabyte Brix (aan de voorkant) ofwel de drivers, ofwel dat het een Celeron N3150 is... Ik moet het een en ander even gaan testen de komende dagen ;)

Edit:
Oké, het probleem ligt simpelweg aan de USB-poort die ik gebruikte... De USB-poort op de voorkant van de Brix werkte voor geen meter, de achterzijde was geen enkel probleem.

[Reactie gewijzigd door Ramoncito op 20 december 2021 18:22]