Belkin USB 3.0 Gigabit Ethernet Adapter Review

Crestop 15 april 2021, 623 views Product gekocht

Belkin USB 3.0 Gigabit Ethernet Adapter

Voelt degelijk aan. Werkt out of the box zonder drivers op een Mac (Intel & M1). Goede prestaties.

Pluspunten

• Werkt zonder drivers op Mac
  • Voelt robuust aan
  • Verpakking zonder veel poespas

Minpunten

• Geen led indicatoren

Reden van aanschaf

Aangeschaft voor mijn nieuwe MacBook Air M1. Deze heeft geen netwerk of USB-A aansluiting, maar ik heb wel een USB-C adapter met USB-A aansluiting. Daarom gekozen voor een USB-A Ethernet adapter.
Unboxing

De Ethernet adapter wordt geleverd in een kartonnen doosje zonder veel poespas, geen CD of handleidingen.

Praktijktest

Deze Ethernet adapter wordt direct herkend op de MacBook Air M1 en werkt out of the box. Ook op mijn oude Intel Macbook Pro uit 2012 wordt deze Ethernet adapter gelijk herkend. Ik heb deze Ethernet adapter niet getest op een Linux of Windows pc.

Er zijn geen drivers of niks nodig. Het is gelijk plug and play.

Deze Ethernet adapter heeft geen led's om aan te geven of er netwerk activiteit is. Dit is niet direct nodig, maar vind ik normaal gesproken wel een plus puntje als deze er wel zijn.

Een snelle iperf test geeft goede resultaten naar mijn fileserver:

Transfer Bitrate
979 MBytes 821 Mbits/sec sender
977 MBytes 819 Mbits/sec receiver

Waar andere Ethernet adapters zoals de D-Link USB 3.0 to Gigabit Ethernet Adapter Zwart drivers nodig hebben op een Mac voordat deze werkt, werkt deze Ethernet adapter out of the box zonder iets te hoeven instellen.

Heb jij ook een Belkin USB 3.0 Gigabit Ethernet Adapter?

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.