Jura D4

Specificaties Gemalen koffie, Koffiebonen-machine - Bekijk alle specificaties

Jura D4 Review

daddy50coolNewbie 13 april 2021, 768 views Product gekocht

Jura D4

Jura D4 aangeschaft ter vervanging F50, die 12 jaar en 36000 kopjes zn best heeft gedaan.

Pluspunten

• Super kwaliteit
  • Apart klepje voor gemalen koffie
  • Schappelijke prijs (voor Jura)

Minpunten

• Residubakje moet onnodig vaak worden geleegd

De Jura D4 is van hetzelfde formaat als de F50 maar heeft geen melkopschuimer. Die werkte bij de F50 sowieso niet goed. In plaats daarvan gebruiken wij een Inventum melkopschuimer. We hebben de D4 ook gekozen voor de mogelijkheid om er gemalen koffie in te doen. Zodoende kan je ook decafé of halfcafé maken.
Zoals in eerdere reviews te lezen is, komt de melding dat de residubak vol is veel te snel. Dat was bij de F50 veel beter. Wij vangen het spoelwater op in een kannetje. Na de melding "residubak vol", trekken wij de bak eruit en duwen hem weer terug als hij pas halfvol is. Daar valt mee te leven. De D4 is verder geluidsarmer dan de F50, maar dat kan ook komen dat de F50 al 12 jaar was. Verder een prachtig klasse apparaat, zeker vergelijkbaar met Jura's die 2X zoveel kosten.

Heb jij ook een Jura D4?