Dell Inspiron N5050 Review

LEX63 10 april 2021, laatste update op 10 april 2021, 82 views Product gekocht

Dell Inspiron N5050

Dell inspiron N5050 2 gen I3 2.3 Ghz. CPU 8 GB RAM 256GB SSD

Pluspunten

• Bijna 10 jaar oud
  • stevige behuizing en scherm
  • Helder scherm
  • Fuctioneerd goed met Linux

Minpunten

• Te zwak voor Windows 10

Ik heb deze notebook 2017 gekocht voor €60,- met Windows 10 geïnstalleerd.
Ik had het geheugen opgewaardeerd van 4 naar 8 GB DDR3 en de 250 GB harddisk vervangen voor een 256 GB Crucial SSD.

Windows 10 was te zwaar te voor deze notebook, na alle updates was het niet meer vooruit te branden.
2018 had ik Linux Mint geïnstalleerd, Sindsdien draait hij fantastisch onder Linux Mint.

Ik kan bijna alle Linux software gebruiken dat ik wil. Ook onder Linux zijn er programma's die te zwaar zijn. Het is mijn 3e computer naast mijn Windows 10 Lenovo en Acer notebook.

Deze computer is geproduceerd 08-03-2012. Dit was toen der tijd al een Budget notebook van rond de €500, Deze notebook is volgend jaar maart 10 jaar oud, bijna tijd voor zijn 1e decennium.

Voor zijn leeftijd functioneert hij nog goed en redelijk snel onder Linux.

Heb jij ook een Dell Inspiron N5050?

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.