WD Scorpio Blue SATA 3 Gb/s WD5000BEVT, 500GB Review

grass460 17 augustus 2010, laatste update op 17 augustus 2010, 2.405 views

WD Scorpio Blue SATA 3 Gb/s WD5000BEVT, 500GB

Pluspunten

• Groot
  • Goed geprijsd
  • Snel tov oude schijf

Minpunten

• tot op heden niet

Nadat ik het playstation plus had aangeschaft en de beschikking over de vele gratis download content, werd mijn originele 60GB harddisk te klein.
Samen met mijn buurman die een zelfde ps3 heeft en ook het probleem van een volle harddisk had, de WD scorpio aangeschaft.

Waarom WD

Ik heb de keuze laten vallen op deze , omdat ik met WD altijd goede ervaringen heb gehad en met name de desktop schijven. Ik heb gekeken naar de prijs en de ervaringen en met name in een ps3. Daar waren de ervaringen ook zeer goed met deze schijf.
Ik heb zoals eerder vermeld er 2 besteld bij MyCom voor net geen 60.

PS3 backuppen

Voor de installatie maak je uiteraard een backup van je PS3.
Dit gaat allemaal via het menu instellingen. Ik heb dit gedaan via een externe HDD van 80GB fat32.
Fat32 anders ziet de PS3 deze niet.
Deze backup duurde voor 60GB ongeveer anderhalf uur.

Na installatie van de HDD duurde het terug zetten nogmaals anderhalf uur.

Installatie

Bij de ps3 is dat eigenlijk doodeenvoudig.
Aan de linkerkant zit een klepje dat je eruit klikt met een kleine schroevendraaier.
Dan zie je de bracket waar de HDD in zit en die zit met 1 schroefje vast. Deze draai je los en dan met het lipje op de bracket schuif je de bracket naar voren en haal je deze eruit.
Dan draai je de vier schroefjes rondom los ( LET OP deze kunnen zeer goed vast zitten). Waarna je de HDD eruit kan pakken. De montage gaat uiteraard in omgekeerde volgorde. Dit alles is binnen tien minuten gebeurt.

Ervaringen

De eerste indruk is dat het allemaal vlot en soepel draait en geen problemen met herkenning.
Heb nog niet veel gebruik gemaakt van de PS3 na de installatie.
Verdere ervaringen volgen dan uiteraard nog.

Benchmarks

Toch even via HD Tune pro een paar benchmarks gedraaid.
Daaruit blijkt dat de snelheid en soepelheid die ik in eerste instantie merkte zeker klopt

De oude schijf doet gemiddeld 31MB

Terwijl de nieuwe schijf gemiddeld ruim 63MB doet.

Opmerkingen

Aangezien dit mijn eerste review is sta ik open voor tips en opmerkingen.
Ik zal proberen de review steeds aan te passen.

• Playstation 3 60GB

Heb jij ook een WD Scorpio Blue SATA 3 Gb/s WD5000BEVT, 500GB?

Heb deze schijf ook in me PS3 Slim (120GB) gedaan, maar nu heb ik last van stotteringen in games. Het geluid en soms zelfs ook het beeld blijft 1 tot 3 seconden hangen op sommige momenten wat ik voorheen niet had.
Het installeren van PSN games en demo`s duurt nu ook een stuk langer.
Voor de PS3 is deze HDD ook niet aan te raden.
wat benchmarks zouden wel prettig zijn (dus even uit de ps3 halen, aan je pc hangen en hdtune runnen, of van iemand met dezelfde hdd kopieren?), nu is het vooral een howto[monteer een andere schijf in je ps3]. Over de harddisk ben ik na het lezen van deze review niets wijzer geworden.
ja idd meer een handleiding installeer je schijf in je ps3
Heb nu mijn oude en nieuwe schijf met HD tune gedraaid.
Zodra ik meer ervaring met de disk in de PS3 heb zal dat geupdate worden