Lenovo Yoga Slim 7 15IMH05 (82AB002WMH)

Specificaties 15,6" • 1920x1080 • 512GB • Intel Core i5 - Bekijk alle specificaties

Lenovo Yoga Slim 7 15IMH05 (82AB002WMH) Review

Tweepers 7 april 2021, 222 views Product gekocht

Lenovo Yoga Slim 7 15IMH05 (82AB002WMH)

Alleskunner met mooi design en goede batterijduur. Productiviteit staat voorop, toch kun je er ook prima een spelletje op spelen.

Pluspunten

• Design
  • Batterijduur
  • Muisstil
  • Beeldscherm
  • USB-C (10GB), Wi-fi 6, HDMI 2.0, Bluetooth 5.0

Minpunten

• Bij levering slechts 400 GB opslag vrij
  • Pijltjestoetsen te klein
  • Gigantische oplader
  • Geen ruimte voor tweede SSD
  • Veel blauwe schermen bij eerste gebruik

Geruime tijd zocht ik een nieuwe laptop die zowel mijn in de lockdown gesneuvelde Ideapad moest vervangen, maar ook de game-pc die de deur uitging vanwege gezinsuitbreiding.

In eerste instantie focuste ik mij op de gaming laptops. Die zijn een stuk krachtiger, maar eigenlijk overkill voor de spellen die ik zo nu en dan nog speel. Bovendien maken ze meer lawaai, zien ze er puberaal uit en is de batterijduur waardeloos.

Toen viel mijn oog op deze Lenovo Yoga Slim 7. Hij heeft slechts vier cores en de kaart verbleekt bij wat echte gaming laptops aankunnen. Maar daar staat zoveel tegenover, dat het al met al een zeer geslaagde allrounder is. Een alleskunner met een mooie balans tussen productiviteit en ontspanning.

Hoewel de integrated graphics van nieuwe processors al een heel eind komen, is het toch fijn om een degelijke kaart te hebben. Deze laptop kan 99 procent van de games die nu op de markt zijn aan.

Tijdens games is de ventilatie ondergeschikt aan die van een gaming laptop, maar bij normaal gebruik is hij muisstil en dat zijn gaming laptops eigenlijk nooit.

De laptop is niet veel groter dan mijn oude 14 inch-laptop. Dat is dankzij de dunne randen rond het scherm. Het beeldscherm zelf is van opvallend goede kwaliteit. Ik verwachtte niet zo’n rijk kleurpalet.

Hij is snel, zit in een aluminium-behuizing en is voorzien van de laatste technologie wat betreft wifi, bluetooth, hdmi en usb-c. De batterij gaat acht a negen uur mee als je je beperkt tot lichte taken. Hij is bovendien erg mooi.

Toch zijn er ook nadelen. Zo heb je bij ontvangst slechts 400 GB vrije ruimte op je harde schijf. Er is geen ruimte voor een extra SSD. Daarnaast vind ik de oplader te groot, wat nadelig is voor de mobiliteit van de laptop.

Daarnaast was de ingebruikname een heel gedoe tijdens het eerste rondje drivers updaten. Voor het eerst in jaren zag ik weer de blauwe schermen des doods van Windows. Inmiddels lijkt alles up-to-date en loopt de boel vrij soepel.

Over het toetsenbord twijfel ik nog. Ik ben iets meer vering gewend van mijn toetsen, maar mogelijk is dat een kwestie van wennen. Ook had ik graag grotere pijltjestoetsen gezien, aangezien ik die veel gebruik bij het navigeren door tekstdocumenten.

Al met al een mooie allrounder waarin de focus vooral ligt op lang en muisstil kunnen werken, maar waar je tegelijkertijd nog een spelletje op kunt spelen.

Heb jij ook een Lenovo Yoga Slim 7 15IMH05 (82AB002WMH)?

Warranty may/will be from date of manufacture not from date of purchase unless you have some special rules in NL/BG. How is the trackpad?
Warranty started on the day I first used the laptop (you can see the date in Lenovo Vantage). But in case of malfunction or other issues I'd most likely would turn to the reseller. In the EU they are obliged to give you a two year guarantee as well.

Trackpad is fine. Sometimes jumpy when CPU is busy. Barely use a mouse, even when doing photo editing or playing a strategy game.
Bought my Lenovo Yoga 700-141SK when the UK was still the EU. Nonetheless, the Lenovo UK website specified that the Warranty start as at the Date of Manufacture specified on the label on the base. So when the trackpad and some keys (5, 6, -, =, Home, Pg Up, Pg Dn, End, Ctrl (left side)) quit they refused to fix it under Warranty.