Sony PlayStation 5 Wit, Zwart Review

Deadpoolunicorn 5 april 2021, 197 views Product gekocht

Sony PlayStation 5 Wit, Zwart

Na lang wachten een prachtig console voor next-gen gaming. Zeker de moeite en het geld waard ondanks dat het console aan de grote kant is.

Pluspunten

• Muisstil tijdens gamen
  • Laadsnelheid, snelle ssd
  • Graphics op 60 fps
  • 8K mogelijkheid

Minpunten

• Afmetingen
  • Zwarte middenstuk krasgevoelig
  • SSD ruimte van 825 gb

Multimedia Score: 4
Multiplayer Score: 3
Spelaanbod Score: 3
Randapparatuur Score: 4
Vijf maanden heb ik gewacht op de next-gen console van Sony. Nu ik hem eindelijk binnen heb ben ik zeer onder de indruk. De PS5 start snel op en is duidelijk in de stappen van installatie. Na de snelle installatie heb ik een aantal games van verschillende groottes geïnstalleerd op de harde schijf. Ook dit ging vlot en voor ik het wist startte ik het eerste spel al op. Nadeel is de grootte van de schijf, het is namelijk 825 gb waarvan ongeveer 650 gb bruikbaar is voor spellen. Je kunt dit voor PS4 spellen uitbreiden met een externe harde schijf. PS5 spellen dienen wel op de schijf van PS5 te staan.
Astro's playroom is een vooraf geïnstalleerde game die de functies van de nieuwe Dualsense controller weergeeft. Het spel laadde ontzettend snel door de ssd van PS5. De functies van de controller zoals de haptic feedback maken de console echt af als next-gen gaming console.
Wat opviel tijdens het gamen, ongeacht een digitale versie of een disk versie van een spel, de PS5 blijft muisstil. Hij is niet hoorbaar tenzij je je oor bij de console houdt. Het is dan wel weer van belang dat de console niet op de grond staat maar een stukje hoger zodat er geen stof aan de achterkant in het apparaat kan komen.
Ik heb er zelf voor gekozen om de console rechtop te zetten naast mijn televisie aangezien de console hierdoor genoeg ruimte heeft om lucht uit te blazen. Dit zou hij niet hebben wanneer ik hem in mijn tv meubel zou zetten op zijn zij.
De panelen aan de zijkant van de PS5 console zijn makkelijk van de console af te halen. Voor creatievelingen die geen fan zijn van de witte kleur zou je hiervoor nog skins kunnen kopen of ze zelf zwart spuiten met verf. Ik vind het wel een mooi console en zie het ook als een verlengstuk van mijn interieur waar ik trots op ben. Enige nadeel is de zwarte glimmende rand in het midden van de twee witte panelen. Dit stuk is krasgevoelig en vingerafdruk gevoelig. Om krassen te voorkomen is het beter om de knoppen op de voorkant met een platte vinger in te drukken en niet met je nagel.
Al met al ben ik meer dan tevreden met de console. Ik raad hem op dit moment dan ook aan wanneer je opzoek bent naar een nieuw console voor next-gen gaming. Hopelijk ziet Sony in de toekomst ruimte om een pro versie te ontwikkelen met wat meer ruimte voor games en een minder krasgevoelig ontwerp.

Heb jij ook een Sony PlayStation 5 Wit, Zwart?