HyperX HyperX Cloud Orbit S

€ 249,-
Specificaties Bedraad met USB en 3.5mm - Bekijk alle specificaties

HyperX HyperX Cloud Orbit S Review

joho 3 april 2021, laatste update op 3 april 2021, 277 views Product gekocht

HyperX HyperX Cloud Orbit S

Als eerste; Het geluid is heel goed, maar daar is deze dan ook op uitgezocht, en kan ongezond rete hard. Dan de microfoon; Ruisvrij (volgens medevergaderaars) en met fysieke mute knop. Doet dus wat ik ervan verwacht. Werkt gewoon plug-en-play, ook in mijn Linux omgeving. En alle kabels zitten erbij.

Pluspunten

• Bijzonder goed geluid
  • Kan ongezond hard
  • Lange kabels USB-A, USB-C, 3.5mm
  • Losneembare microfoon
  • Werkt out-of-the-box

Minpunten

• Geen Bluetooth
  • USB-A naar -C anti-knoop maar stug
  • Enkel Microsoft en Apple software

Opnamekwaliteit Score: 4
Features Score: 4
Ik had voor werk een beter telefoon vergader setje nodig dan de bij mijn telefoon geleverde oordoppen. Dus de eisen; moet aan de pc, en telefoon kunnen, met microfoon, met een fysieke mute knop omdat zoeken naar een de opties op pc of telefoon te lang duurt als je moet niezen of de deurbel gaat. En niet te vergeten erg goed geluid geven omdat ik deze koptelefoon ook voor muziek wil gebruiken.
Voor een koptelefoon met microfoon voor je mond gekozen omdat eentje ingebouwd in het oorstuk toch wel ver van je mond staat, en je de mede vergaderaars toch die ruis wel wilt besparen.

Bij de zoektocht naar al deze eisen viel deze set eerst niet op, omdat bluetooth op mijn wensenlijstje stond. Dat heeft deze dus niet. Zo heeft mijn neiging teveel te zoeken, dit keer geholpen deze te vinden. Enkel het ontbreken van bluetooth maakt dit product blijkbaar een stuk -goedkoper- minder duur, dan wat ik wel herhaaldelijk tegen kwam. Een verder vergelijkbaar product van Audeze, dat de drivers (speakers) van deze headset maakt.

De andere reviews spreken van te stevige druk op het hoofd, of een zware koptelefoon. Dat is voor mij niet het geval. Aangenaam afgesloten, maar aanwezig zoals je bij een dichte hoofdtelefoon verwacht. En actieve ruisonderdrukking, ook dat heb ik nog niet gemist. Afgesloten werkt twee kanten op, de omgeving hoort niet wat ik luister (tenzij rete hard) en ik hoor de omgeving niet.

Omdat ik geen Windows machine heb mis ik misschien iets aan firmware updates of andere software. Maar in mijn Linux wereld is het tot nu toe plug-en-play geweest. Zo heeft de set wel equalizer presets (flat, default, music, en nog wat fantasie namen). Voor mij is dit genoeg, maar ook met windows software zou je niet iets customs kunnen instellen zo begrijp ik uit de andere reviews.

Uitzonderlijk dat ik een review schrijf, maar een hoofdtelefoon als deze is een substantiële uitgave. En ook ik heb baat gehad bij de reviews van anderen. Voor mijn gebruik, helemaal goed. En ik wil ondanks de genoemde verbeterpunten deze koptelefoon toch als uitstekend in zijn soort en prijsklasse aanmerken.

Heb jij ook een HyperX HyperX Cloud Orbit S?

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.