HKC 6022ND Review

i-chat 14 augustus 2010, 751 views

HKC 6022ND

Pluspunten

• > kast ziet er beter uit dan ie in werkelijkheid is, en heeft een mooie strake vormgeving
  • > er worden genoeg schroefjes en busjes meegeleverd om eventuele productie foutjes teniet te doen.
  • > de prijs

Minpunten

• > de achterplaat voor het moederbord trekt erg snel krom,
  • > de gaatjes worden snel dol.

Kwaliteit voeding Score: 3
inleiding
Natuurlijk begrijp ik ook wel dat je voor 35 euro niet op de beste kwaliteit hoeft te rekenen, maar de pc was niet voor mezelf, en de koper wilde voor een duppie op de eerste rij, kortom dan maar deze gekozen.

echter omdat er haast geboden was, schoonouders kunnen soms zulke ongeduldige kwallen zijn, heb ik helaas geen foto's. sorry daarvoor.

eerste indruk
Bij het openen van de doos vielen me toch wel een paar dingetjes op, het ding was licht en voelde plastic achtig aan maar was toch minder 'fragiel' dan ik in eerste instantie vermoede. een pluspuntje dus (ook al is het maar een kleintje).

een ander postief puntje, was dat er genoeg schoefjes en dergelijke worden meegeleverd, de kwaliteit was echter iets minder goed, maar daar over later meer.

de afwerking van de kast is voor zijn soort eigenlijk best goed te noemen, de vormen zijn strak en het ziet er in ieder geval degelijker uit dan het in werkelijkheid is. - en in sommige gevallen kan dat best een goed ding zijn.

Minder positieve kanten
maar natuurlijk is niet alles koek en ei, zo merkte ik al snel dat de kast op sommige punten ERG dun en zwak is, de hele achter plaat trok bijv krom toen een van de afstandbusjes dol bleek te zijn), en dan merk je toch wel dat een kast voor die prijs eigenlijk niet kan. want op het moment dat je moederbord de kast bijeen moet houden is er iets NIET goed.
Ook merkte ik dat als het moederbord eenmaal vast zit je hem ook maar beter kunt laten zitten, grote kans dat je busjes of de achterplaat dol gedraaid zijn voor je hem weer los hebt..

een ander minder positief puntje ontdekte ik tijdens het inbouwen van de hardware, want hoewel je op zich best wel ruimte genoeg hebt om te werken, (zeker omdat ik het geluk had dat ik een micro-atx mobo zou gaan plaatsen). de meesten van jullie die wel eens met goedkoop spul hebben moeten werken zullen nu al wel weten dat het dus om de scherpe randjes gaat.

eerlijk gezegd snap ik dat toch niet, even een veiltje last wat randen haden kan toch nooit een ingewikkelde opgave zijn?

toch nog iets positiefs
over de koelingsmogelijkheden ben ik dan weer wel weer redelijk te spreken. hoeveel kasten kom je niet tegen die maar 1 of helemaal geen plaatsen bieden voor case-koeling, deze kast bied zelfs ruimte voor 3 fans. 2 8cm fans achter, en een 12cm voor. voor die 12cm (intake) fan zul je bijna elke koeler wel kunnen gebruiken maar voor die 8cm fans is wat meer aandacht vereist omdat deze vaak luidruchtiger zijn dan grotere koelers. aan te raden valt om eventueel demping rubbertjes te gebruiken.
door de plaatsing van de koelers zul je er elke budget opstelling goed mee kunnen koelen, maar verwacht geen wonderen.

over de voeding durf ik op dit moment nog niet zoveel te zeggen, uit mijn persoonlijke ervaring met HKC voedingen kan ik zeggen dat ze normaal gesproken best redelijk meegaan. de aangegeven voltages op het mobo na een stresstest leken in ieder geval hoopvol.

overall is het een middelmatige kast, die het prima zal doen als behuizing voor een budget pctje,
toch is mijn advies, als je een paar tientjes extra kunt missen kijk dan vooral even verder naar bijv de goedkopere antec kasten. de betere kwaliteit is in de meeste gevallen het beetje extra echt wel waard..

Heb jij ook een HKC 6022ND?

goede review.
Raar dat deze van slechte kwaliteit is, ik heb de 6022GD (in verkoop) staan en heb nooit last van de kwaliteit gehad.
en deze case heeft toch plaats voor 4 fans? 12cm voor, 2x8cm achter, en 8cm in het zij paneel of is dat een verschil tussen de GD en ND?
HKC staat erg slecht bekend voor wat betreft hun voedingen. Even een quote uit deze test van Hardware.info http://nl.hardware.info/r...0w-tot-750w-hall-of-shame En nog een review http://nl.hardware.info/r...gatest-50x-400w-1200w-hkc . Voldoende informatie dus om met een grote boog om deze HKC voedingen en dus ook de kasten om te lopen ;).
Ook HKC maakt het erg bont: hun 430W voeding haalt bij ons de 400W test niet, de 300W daarentegen net wel. Voor hun 550W model is onze 400W test het eindstation.
Verder behoren de voedingen van HKC tot de onderste regionen voor wat betreft efficiŽntie. Nog maar een review van Hardware.info waar ook de HKC voedingen in de tabel worden weergegeven (helemaal naar onder scrollen ;) ) http://nl.hardware.info/r...efficientie-20---100-load

edit: typo en efficiŽntie
2 reviews zijn van 1,5 jaar geleden en 1 zelfs van 3 jaar gelden. Je begrijpt zelf dat voor hetzelfde geld HKC zich verbeterd kan hebben.