Sony PlayStation 5 Wit, Zwart Review

FuriousB 23 maart 2021, laatste update op 23 maart 2021, 169 views Product gekocht

Sony PlayStation 5 Wit, Zwart

In mei 2018 een pre-order geplaatst bij game mania en in januari af mogen halen.. Een waardige upgrade voor de ps4

Pluspunten

• Prijs kwaliteit
  • Prijs prestaties
  • Playstation +
  • Controller
  • Zuinig en stil

Minpunten

• Best groot
  • Enkel nog in het wit
  • Te weinig opslag

Multimedia Score: 4
Multiplayer Score: 3
Spelaanbod Score: 5
Randapparatuur Score: 4
Na lang wachten mocht ik hem dan toch gaan halen in januari!

Ik was voorbereid op een grote doos maar deze viel toch nog iets groter uit dan ik had verwacht.

In de doos zelf zitten alle toebehoren om mee te starten :
-hdmi kabel
-1 controller
-dockingpad (stuk plastic waar de Ps5 op kan staan)
-Ps5 zelf
-charging kabel voor de controller
-power kabel
-hoop boekjes

En dan maar uitpakken dat ding EN bewerken want die witte kwam er hier niet in :P

Recht uit de doos:

Na even wat prutswerk (Thank you Ali)
Ik had oorspronkelijk de D-brand skin gekocht maar die hebben ze gerefund omdat volgens hun de sticker voor geen meter mooi aansloot. Ik vind deze Ali sticker best mooi passen.

We spelen met 2 en hebben graag elk onze eigen controller dus heb ik zoals we voor ps4 hadden met accenten, alweer op ali voor een paar euro's, custom accenten gekocht. Dit is trouwens een heel fijne feature dat dit kan!
Het was even prutsen om de originele accenten eruit te halen maar zeker niet onmogelijk en er is ook geen schade door..

Switch controller for scale

De controllers doen Een beetje denken aan de Xbox controllers, hoe ze in de hand liggen en dan is wat mij betreft een stapje vooruit tov de ps1-->ps4 controllers.

Ze liggen goed in de hand en voelen qua kwaliteit een pak steviger aan. Ze zijn dan ook zwaarder.

Een enorme verbetering aan de controllers is het nieuwe aspect in de triggers. Deze bieden namelijk weerstand, afhankelijk van wat je doet in een spel. Schiet je bvb met een boog en moet je die opladen? Dan wordt de trigger harder om in te drukken en voel je dit ook veel beter aan.

Opslag heb ik er al meteen bijgenomen want de inbegrepen schijf stelt gewoon niets voor.. Veel te klein en vrij belachelijk.
Gelukkig kost zo een 2tb externe schijf niet al te veel.

De interface is een pak moderner (het enige wat ik hier misschien mis, zijn de custom thema's)

De Ps5 is meteen ook een pak sneller dan zijn voorganger. Start sneller op, games laden sneller en tijdens het spelen van games heb je zo goed als geen laadmomenten wat de ervaring ook aangenamer maakt.

Ik heb zelf nog maar 5 games gespeeld
- Fenyx rising (Ps5 disc)
- Valhalla (Ps5 disc)
- control (ps+)
- uncharted (ps+)
- the last of us (ps+)

Het enige spel waar ik problemen mee gehad heb tot nu toe was Fenyx rising. Dat bleef maar crashen vanaf een bepaalde quest. Uiteindelijk wel voorbij de crash geraakt en het spel kunnen uitspelen maar het was wel vreemd. Over de issue staan online ook eindeloos veel topics die zowel Sony als ubisoft de schuld geven.. Geen idee aan wat het nu lag.

Een nieuwe positieve toevoeging is ook de mogelijkheid om eindelijk zelf te kiezen tussen performance of Visuals. In dit menu kan je ook de standaard moeilijkheidsgraad instellen.

Ik ben dus zeer blij met de aankoop en de overstap. Vooral voor de betere graphics en game ervaring.

Heb jij ook een Sony PlayStation 5 Wit, Zwart?

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.