Specificaties 2,2" display, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Samsung C5212 Zwart Review

tweeXvier 13 augustus 2010, laatste update op 13 augustus 2010, 423 views

Samsung C5212 Zwart

Pluspunten

• Mooi, duidelijke scherm
  • Dualsim
  • Ligt uitstekend in de hand

Minpunten

• Software

De C5212 is een eenvoudige telefoon, met als belangrijkste kenmerk de dualsim mogelijkheid. Als je geen smartphone hoeft, maar tevreden bent met bellen, sms'sen en bluetooth is dit naar mijn mening een zeer goede keus.

De telefoon ligt ouderwets degelijk in de hand (precies zwaar genoeg) en is niet zo glad, dat hij bij een verkeerde beweging uit je hand glijdt (zoals bij een HTC Tattoo bijvoorbeeld).

De menukeuzes zijn niet bijzonder. Het telefoonboek is standaard. Je kan iemand zijn eigen ringtone toewijzen en er een foto bij doen. Het geluid is verder prima.

Over de batterij ben ik zeer tevreden, zelfs met BT ingeschakeld houdt hij het lang vol. Op z'n minst 48 uur voordat hij aan z'n laatste streepje begint. Dat vindt ik redelijk voor een dualsim.

De dualsim mogelijkheid werkt goed. Als de telefoon aanstaat, ontvang je op beide nummers gesprekken en sms. Je kan alleen niet bij uitgaande gesprekken direct kiezen voor welke sim je nodig hebt. Dus, eerst voorkeurssim kiezen en dan rebooten. Dat duurt exact 60 seconden. Je hoeft dan ook niet nogmaals de pincodes van beide sims weer in te voeren.

Voor gewoon gebruik is dit een prima telefoon. Met de dualsim kan je zakelijke en privé gesprekken goed scheiden.

Het enige nadeel dat ik heb ontdekt is de bijgeleverde New PC Studio software. Onbegrijpelijk, onvriendelijk en Samsung onwaardig. Bij heel veel keuze mogelijkheden in de software lees ik, dat die opties niet worden ondersteund door de C5212 (namen/voornaam omdraaien). Ook is synchroniseren niet goed. Aangebarchte wijziging op de telefoon worden niet zichtbaar in de software. Het enige waar ik de software nu nog voor gebruik is het snel versturen van SMS berichten. Dat gaat wel goed. Het telefoonboek bijhouden gaat gewoon niet lekker.

Let maar op, dualsim gaat de markt veroveren...

• VW Touch Adapter

Heb jij ook een Samsung C5212 Zwart?

hoi tweeXvier,

Bedankt voor je review. Ik overweeg deze telefoon aan te schaffen, en heb ook een VW met een touch adapter. Zou je nog iets kunnen vertellen of deze samenwerking goed verloopt? Kan ik i.c.m. de touch adapter ook de volledige dual-sim functionaliteit gebruiken? En is de geluidskwaliteit i.c.m. de touch adapter goed (bij sommige HTC's is het geluid bijvoorbeeld erg zacht).

Alvast bedankt!
Ik heb een Nokia 3110 classic gehad, nu deze. De geluidskwaliteit van de gesprekken via deze telefoon vind ik erg tegenvallen. Het klinkt erg wollig en onduidelijk.