1 review

Native Instruments Komplete Audio 6 Mk2

Specificaties USB 2.0 geluidskaart - Bekijk alle specificaties

Native Instruments Komplete Audio 6 Mk2 Review

AntonMadness 15 maart 2021, 204 views Product gekocht

Native Instruments Komplete Audio 6 Mk2

Prima geluidskaart. Simpel op te zetten: Driver installeren, USB er in en gaan. Hij is van plastic, maar voelt stevig aan. Knoppen zijn fijn en geluidskwaliteit is prima.

Pluspunten

• Stevig gebouwd
  • Goeie kwaliteit geluid
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Plastic rondom
  • Geen handleiding beschikbaar

Aansluitingen Score: 3
Opnamekwaliteit Score: 4
CPU-belasting Score: 5
Drivers en support Score: 4
Disclaimer
Ik ben zelf een prutser. Ik hou er van dingen uit te proberen. Ik ben geen producer, al maak ik wel wat muziekjes met vrienden. Mijn kennis van dit product is dus vanuit een semi-leek geschreven.

In het kort
Kort gezegt: Prima geluidskaart. Simpel op te zetten: Driver installeren, USB er in en gaan. Buitenkant is van plastic, maar voelt stevig aan. Knoppen zijn fijn en geluidskwaliteit is prima.

Gebruikt met:
1. FL20, Beyerdynamic DT770, Squier Jazz Bass, PC
2. FL20, studio met 2 gitaren, 1 bas, microfoon, laptop
Handleiding
Echter toen ik geluidsproblemen begon te krijgen en naar een handleiding ging zoeken, kwam ik er op het NI forum achter dat ze niet van plan waren die beschikbaar te gaan stellen. Voor mij echt een min punt. Je kan er toch niet van uitgaan dat iedereen maar de ins en outs van zo'n apparaat weet?
Software
Ook is de flexibiliteit van de nogal beperkt. In de driver software kan je alleen de buffer settings aanpassen.
Wellicht is dit genoeg voor de meesten, maar als je bijvoorbeeld naar de concurrent Focusrite Scarlett 3rd Gen (type onafhankelijk) hebben die een uitgebreid stuk software er bij zitten. Daarin kan je mixen, in- en outputs regelen en selecteren wat je over de monitors wilt hebben. De Audio 6 Mk2 kan alleen maar kanaal 1-2 of 3-4 naar de monitors mixen met de output van de PC. De 8i6 heeft nog 2 extra ingangen voor de zelfde prijs. Dus dat zou dan een betere keus zijn.

De volgende software wordt meegelevert: meegeleverde software:
  • Ableton Live Lite
  • Komplete Start
  • Maschine Essentials
  • Traktor LE 3
  • Replika
  • Solid Bus Comp
  • Modpack
  • Monark
Ik gebruik zelf FL20 en de gebruik nu de Guitar Rig 5 en 6 VST's aangezien ik niks anders heb. De rest kan ik niets over zeggen.
Harde waren
De Mk2 is in tegenstelling van zijn voorganger, compleet plastic. Maar hij voelt goed stevig aan. De knoppen draaien fijn en de grote knop boven op is goed en snel te bereiken. Erg fijn is ook de volume meters aan de boven kant. Hieraan is direct en duidelijk de in- en uitgaande volumes af te lezen.
Qua design is het een erg net apparaat wat mooi past bij het rest van mijn bureau.

Heb jij ook een Native Instruments Komplete Audio 6 Mk2?