Creality CR-6 SE Review

manipelNewbie 26 februari 2021, 313 views Product gekocht

Creality CR-6 SE

Een prima printer die zonder veel tweaken uitstekende resultaten geeft en zolang je de USB poort niet gebruikt of, zoals ik, de 5V van de USB afplakt, dan hoef je je over de electronica ook geen zorgen te maken.

Pluspunten

• Plug-and-play
  • autoleveling werkt goed
  • kwaliteit prints uitstekend

Minpunten

• Electronica niet robuust (5V USB probleem)
  • Netstroom schakelaar slecht

Printkwaliteit Score: 5
Ik heb deze printer via de Kickstarter campagne gekocht en ben er erg tevreden mee.
De printer is in no-time opgebouwd en na het automatische levelen print hij zonder enige tweaking zonder enig probleem.
De auto-bedleveling werkt goed en als je dit om de 3-4 prints een keer doet en in ieder geval nadat je een werkstuk hebt moeten loswrikken, dan blijft de leveling prima. Ik heb nog nooit problemen gehad met de eerste laag.

Ik print erg veel. Sinds november denk ik ergens rond de 1000uur printtijd en de laatste maand bijna 24/7.
Ik heb inmiddels PLA (meeste), ABS en NinjaFlex geprint. Zowel met de 0,4 als de 0,2mm nozzles en dat werkt allemaal goed. Uiteraard ben je vooral met dat flex materiaal in het begin even bezig met tweaken (temperatuur, snelheid) maar uiteindelijk geeft het dan goede resultaten.

Maar.....de electronica is niet robuust. Vooral het probleem dat er 5V lekt vanuit de USB poort en je daarmee je print kunt afbranden is niet OK natuurlijk.
Ik gebruik standaard een pi3B+ + pi-webcam + touchscreen met Octopi om printopdrachten naar de printer te sturen. Daarvoor heb ik de 5V pin van de USB kabel afgeplakt waarmee je dus dat USB probleem voorkomt.
Verder knettert de aan-uit knop als je die omzet. Daar heb ik verder zelf geen last van aangezien ik het hele systeem (printer+Octopi) aanzet via een domotica schakelaar (in het stopcontact).

Conclusie: een prima printer die zonder veel tweaken uitstekende resultaten geeft en zolang je de USB poort niet gebruikt of, zoals ik, de 5V van de USB afplakt, dan hoef je je over de electronica ook geen zorgen te maken.

Heb jij ook een Creality CR-6 SE?