1 review

HKC MR13HFP

€ 139,99
Specificaties 13,3" • 1920x1080 (Full HD) • 60Hz • IPS • 8ms - Bekijk alle specificaties

HKC MR13HFP Review

holysn0w 24 februari 2021, laatste update op 24 februari 2021, 655 views Product gekocht

HKC MR13HFP

Portable beeldscherm met een goede prijs, prima beeldskwaliteit met een 1080p IPS paneel. Daarom ook grote kijkhoek, maar bepaalde kleuren worden met een extreme kijkhoek een beetje washed out. Ingebouwde accu is een plus. Bouwkwaliteit is wat je zou verwachten. Stevig, maar de bezels zijn van plastic.

Pluspunten

• Goede prijs
  • Ingebouwde accu
  • Meegeleverde kabels
  • 1080p IPS paneel

Minpunten

• Speakers niet luid en slechte geluidskwaliteit
  • Niet erg verstelbaar

Het paneel.
De HKC MR13HFP bevat een 13.3 inch 1080p IPS paneel. Ik laat dit onderwerp aan de experts over, maar hij heeft een grote kijkhoek wat je van IPS verwacht, alleen worden sommige kleuren (zoals bijvoorbeeld grijs, donkergroen) een beetje washed out. Dit gebeurt pas als je het paneel bekijkt met een extreme kijkhoek. Kleuren vind ik er goed uit zien.

De speaker.
De twee ingebouwde 1W speakers zijn qua geluidskwaliteit niet goed (slechter dan het geluid van mijn laptop), en ze zijn ook niet luid. Koop dit portable scherm niet met de verwachting om met deze speakers een houseparty te geven.

Features en connectiviteit.
Dit portable scherm heeft als video inputs HDMI en DisplayPort over USB-C. Hier haalt hij tevens ook zijn audio vandaan.
Stroom krijgt hij via USB C over de bijgeleverde power adapter, hier wordt hij ook mee opgeladen, want hij heeft tot mijn verbazing een ingebouwde accu! Ik heb dit nergens kunnen vinden in de specificaties, niet eens op de products-website van HKC.
Dit scherm wordt geleverd met een USB-C naar USB-C kabel, 12V lichtnetadapter met een 1,5m lange kabel, en een korte mini HDMI naar HDMI kabel.
Dit scherm heeft ook een basic OSD-menu, waar je bijvoorbeeld de helderheid, geluidsniveau, contrast kunt aanpassen. Hier moet je ook de input selecteren.

De hoes.
De 'hoes' is erg opmerkelijk, je kunt hem er af halen, en hij geeft goede bescherming in bijvoorbeeld een tas. Het is precies hetzelfde idee als die magnetische tablethoezen. Dit is tevens ook de bijgeleverde 'standaard' en het scherm kan dus niet worden versteld.
De opmerkelijke 'hoes'

Conclusie.
Goed portable beelscherm voor een goede prijs, met ingebouwde accu en goede connectiviteit.

Heb jij ook een HKC MR13HFP?

Apart product, ik kan geen use case bedenken voor zo'n klein scherm :)
Meestal wil je als extra scherm bij he laptop een groter scherm.
Waarvoor heb jij hem gekocht?

[Reactie gewijzigd door Fireshade op 24 februari 2021 21:14]

Ja, dat is meestal wel waar. :P Ik heb deze gekocht voor een familielid die een extra scherm voor de 13 inch laptop nodig had, en dus niet wilde dat het extra scherm groter was, omdat het als het 13 inch is makkelijk weg te stoppen is in de tas, kast, etc.
Ik heb dit product gister aangeschaft. Vandaag binnen gekomen. Hij staat nog op te laden voor het eerste gebruik. Ik vroeg me af hoe lang dat duurde of het ergens toevallig vermeld staat, en kwam toen op deze pagina.
:) ik ga hem gebruiken om op school (vo) online les te geven.
Toen de lessen allemaal online waren vanwege corona gebruikte ik een normale extra monitor, zodat ik een powerpoint op 1 scherm kon zetten en de online les met leerlingen op het andere.
Nu gaan de leerlingen mininaal 1x in de week naar school, waardoor ik bijv. Op locatie ben vanwege mijn 1e klas, maar de klas van het 2e uur die dag niet aanwezig, en ik ze dus vanaf school online les geef. Bijna alle lokalen zijn ingeroosterd en wij geven nu les in de aula, dus kan geen digibord gebruiken als extra scherm. Daarom nu maar deze prive gekocht. Klein, licht, lijkt lang mee te gaan qua batterij. Ik hoop dat het bevalt :)

Ik zag trouwens ook een portable tv van hkc, die een beetje op deze lijkt - daar heb ik ook nog even aan getwijfeld. Zou hetzelfde kunnen doen lijkt mij. Nu ben ik niet supertechnisch, maar het leek mij dat deze een net wat beter scherm heeft (anti glare enzo) t.o.v. dat tvtje (ook 13,3 inch, hkc heeft er maar een). Die andere lijkt me dan weer net iets multifunctioneler. En de aansluitingen waren anders. Ik zit eraan te denken om dat tvtje ook te kopen (mijn partner geeft ook les en zit in dezelfde situatie), of zouden jullie dat afraden en toch voor een 2e monitor gaan?
Dit is een mooie use case, hij is inderdaad mooi klein en licht.
Dat TVtje, de HKC P13H6, is inderdaad ook prima als tweede scherm te gebruiken. Hij heeft echter geen USB-C. Ik denk wel dat dit TVtje een stuk dikker en een beetje zwaarder is. Ik heb ook nergens kunnen vinden dat dat een IPS paneel heeft, dus ga er maar vanuit dat hij een TN paneel heeft. (maar wel 1080p) Dus veel slechtere kijkhoeken dan de monitor.
Dank voor uw uitgebreide antwoord! :)!
Ik heb hem vandaag binnen gekregen. Verrast door het feit dat er een accu in zit.

Heb jij al ervaringen met hoe lang het scherm op accu meegaat?

Geert
Omdat hij door een familielid wordt gebruikt, heb ik geen idee hoe lang hij meegaat.
Mooi scherm!

Weet iemand toevallig of dit scherm ook spanning en beeld tegelijk van de USB-C kan halen? Dus laptop of macbook > USB C > Scherm, en dat je geen extra adapter hoeft toevoegen.

Thanks
Post-bus
Hi post-bus,
Heb je inmiddels antwoord op je vraag? Want daar ben ik ook benieuwd naar 🙃
Grt Patricia