1 review

Asrock Rack TRX40D8-2N2T

Specificaties Socket sTRX4 • ATX • AMD TRX40 chipset - Bekijk alle specificaties

Asrock Rack TRX40D8-2N2T Review

johanvdw 23 februari 2021, 56 views Product gekocht

Asrock Rack TRX40D8-2N2T

De combinatie van ryzen cpu met out of band management access was ideaal voor onze usecase. Het bord heeft een prima layout, bmc werkt goed, maar ondanks bios updates werd de build niet stabiel. Aangeboden updates via een vage ftp site gaven een amateuristische indruk.

Pluspunten

• BMC op Ryzen

Minpunten

• onvolledige bios geleverd op bord

Layout Score: 4
Ik had graag een enthousiaste review geschreven over dit moederbord. Fantastische features, goede layout, handige BMC.

Omdat er van in het begin stabiliteitsproblemen optraden met dit bord (random freezes na ongeveer 1 dag) heb ik het voor controle teruggestuurd naar de winkel (met de cpu/geheugen). Omdat ik momenteel niet kan uitsluiten dat de problemen aan het moederbord zelf lagen heb ik stabiliteit en betrouwbaarheid "geen mening" gegeven.

Waar ik wel een mening over heb is de manier waarop die moederbord geleverd werd: in de doos zat de instructie om voor het eerste gebruik een nieuwe bios te installeren. Dat gaf in elk geval al geen gevoel van een goed werkend product. Die updates moest je halen van een vage ftp site ( ftp.asrockrack.com). Vaag, omdat het lijkt dat jan en alleman er scrijfrechten heeft, of zouden Patrick en Nathalie (zie screenshot hieronder) namen van moederborden zijn?

De bios versies die op die site staan zijn ook nog eens niet op de officiele website van asrock zelf.

Maar goed, aangezien we problemen ondervonden toch geprobeerd om een recentere bios te installeren. Dat was alvast een gedeeltelijk succes. Het werd mogelijk om de bios settings nu ook te wijzigen van in de BMC software, wat ervoor niet mogelijk was. Na installatie van een nog recentere versie startte de pc echter helemaal niet op en ik heb dan ook de oorspronkelijke versie geinstalleerd en het bord teruggestuurd.

Heb jij ook een Asrock Rack TRX40D8-2N2T?