1 review

Inter-Tech IT-6865

€ 47,69
Specificaties Small form factor • 3 interne + 4 externe bays - Bekijk alle specificaties

Inter-Tech IT-6865 Review

S8472 23 februari 2021, 103 views Product gekocht

Inter-Tech IT-6865

Compact kastje met veel aansluitingen op het front. Binnenwerk oogt en voelt als begin van de eeuw.

Pluspunten

• Compact
  • Veel aansluitingen front

Minpunten

• scherpe randen
  • 3,5" HDD bay onbruikbaar

Deze kast gekozen vanwege de vele aansluitingen aan de voorkant. 2x USB3 en 2x USB2 en ook nog een SD-kaartlezer en USB-C aansluiting; maar deze is USB2. En 2x 5,25" en 2x 3,5" externe bays. Heel handig voor in het hobbyhok! Persoonlijk vind ik de eenvoudige zakelijke uitstraling prima.

De afwerking is helaas nogal matig. Ouderwets scherpe randen en heel dun blik. Zo hier en daar moest ik een montagelipje weer recht buigen.
De kast is compact, met als gevolg dat de binnenkant krap is. Zelfs de innieminnie AMD stock koeler zit in de weg bij het plaatsen van een HDD in de interne 3,5" bay. In de bay daarboven gaat het net. Maar met een aftermarket koeler kun je geen HDD in de 3,5" bays plaatsen als het mobo gemonteerd is. En andersom is ook onmogelijk!
Opvallend: er zit geen speakertje in (maar mss is dat echt iets uit een ver verleden)

Koeling is voldoende. Groot rooster (perforatie) aan de zijkant en een nette mesh aan de zijkanten van het front. Zowel voor als achter plek voor een 80 of 92 mm fan. Eén 80mm fan achter blijkt ruim voldoende voor de 65W APU die er in zit.

Al met al gemengde indruk. Het idee van deze kast is goed, de uitwerking minder.

Heb jij ook een Inter-Tech IT-6865?

Wauw, ik moest echt even de datum van deze review checken... wat een kast uit het verleden als je kijkt naar huidige systemen:

- Voeding bovenin de kast (doen we tegenwoordig niet meer omdat we de voeding zelf koel willen houden, en ze zó vaak passief zijn dat ze niet (meer) bijdragen aan de CPU koeling)
- Externe 3,5" bays (zie je zelden meer, zaken als card readers zijn eerder kast-specifieke eigenschappen/onderdelen die meer naast/in het toetsenbord zitten), sterker nog, in deze kast zit er een!
- 5,25" bays (steeds meer kasten zonder)
- Géén 2,5" bays
- 80CM rear fan

Ineens zie je dus mega veel ruimte opgenomen in de kast, amper S-ATA SSD ondersteuning, en in alles denk je dus: kast uit 2001, maar dan ineens zie je USB-C + een card reader... Wat een uniek product!
Niet expliciet genoemd, maar er is plek voor 2,5" (SSD), onder de HDD bay. Da's één van die lipjes die ik recht moest buigen. En inderdaad ik heb een kaartlezer geplaatst in de andere externe 3,5"bay. Voor CF kaartjes ;-)
Bedankt voor deze w.m.b. prima review. Ook ik ben op zoek naar een no-nonsense kast met meerdere frontaansluitingen, maar dankzij jouw verhaal komt hij helaas toch wat lager op m'n ranglijst te staan. ;)