Acer AL1916Ws Review

Veritas 21 mei 2006, laatste update op 12 september 2010, 975 views

Acer AL1916Ws

Pluspunten

• Scherp geprijsd.
  • Makkelijk aan te sluiten.
  • Strak design.
  • BREEDBEELD!

Minpunten

• Het ontbreken van andere in en uitgangen (DVI, S-VHS, Composiet)

Voor de Acer had ik een standaard 17'' packard bell CRT-scherm. Zat bij een PC gekocht in 1997. Heeft het al die tijd zonder problemen gedaan, maar ik wilde toch graag groter en een scherm zonder grote achterkant, zodat ik mijn bureau beter kan benutten.

Ik heb het scherm besteld bij www.plovershop.nl. Ik had er nog nooit iets besteld, maar daar was het scherm het goedkoopst. Inclusief verzenden kwam het neer op ¤220,- Ik ben nergens op de site een mogelijkheid tegengekomen voor het afsluiten van een pixelverzekering, maar dat vind ik toch onzin. Ik was dat dan ook niet van plan; en gelukkig, want het scherm kwam binnen zonder enige dode of luie pixels. Het scherm heeft geen speciale functies, één d-sub ingang en één power ingang. That's it.

De klleurweergave van dit scherm is dik in orde en absoluut vergelijkbaar met mijn vorige scherm.

Ghosting heb ik helemaal geen last van. Ik ben een vervent World of Warcraft speler en dat gaat perfect met dit scherm. Helemaal geen problemen met ghosting of iets dergelijks. Ik kijk ook regelmatig films op mijn computer en daar is ook geen ghosting. Er is alleen wel sprake van backlight leakage (of heet dit bleeding? :)) in de zwarte omrandingen bij films. Maar dat ontkom je niet in deze prijsklasse en ik heb daar dan ook geen problemen mee.

Ik ben tevreden met de automatische instellingen en heb er (nog) niets aan veranderd. Wellicht doe ik dat later nog, misschien niet.

De kijkhoek van het scherm is ook prima in orde. Ik kan van alle hoeken prima het scherm bekijken zonder enorme inkijksproblemen. Maar na 3/4 stappen opzij vervaagt het wel.

Naar mijn mening had de voet wel wat steviger en zwaarder mogen zijn, dat is gewoon een stukje plastic. Maar aangezien het scherm bij mij toch stabiel op één plaats staat zorgt dat niet voor problemen.

Het scherm heeft een zeer mooi design. Lekker basic en een doffig aan/uit ledje, wat niet storend werkt.

Heb jij ook een Acer AL1916Ws?