Samsung PM981 1TB

€ 229,66
Specificaties M.2 80mm • 3d v-nand (TLC) • PCI-e 3.0 x4 - Bekijk alle specificaties

Samsung PM981 1TB Review

Lamerikx 15 februari 2021, 146 views Product gekocht

Samsung PM981 1TB

Prima product in verhouding met prijs en snelheden mits deze behaald worden. Let op met systeem compatibiliteit!

Pluspunten

• Relatief goedkoop
  • Kan snel zijn

Minpunten

• In mijn systeem niet hoger dan pcie3 x2

Mijn vorige nvme ssd crucial p1 500gb werkte standaard direct op pcie 3.0 x4 op mijn moederbord (asus tuf b450-plus gaming) maar ook via een losse pcie kaart voor m.2

De samsung loopt op mijn moederbord m.2 aansluiting maximaal op pcie 3.0 x2 en dat knijpt de snelheid aanzienlijk.
Via de losse pcie m.2 kaart loopt deze zelfs maar op pcie 2.0 x2
Moederbord is voorzien van laatste bios update (2807).
Voor de PM981 kan ik echter geen update vinden

Heb jij ook een Samsung PM981 1TB?

Vraag & Aanbod