Kingston Canvas Go! Plus SDXC 256GB

€ 35,82
Specificaties 256GB SD • € 0,140 per GB - Bekijk alle specificaties

Kingston Canvas Go! Plus SDXC 256GB Review

super kuiken 12 februari 2021, laatste update op 12 februari 2021, 228 views Product gekocht

Kingston Canvas Go! Plus SDXC 256GB

Vlotte, snelle SD-kaart, maar helaas niet betrouwbaar. Dit is mijn 2de uit 4 Kingston-SD's die al snel kapot gingen. Dit is echter een nieuw record, want deze was binnen 2 weken al corrupt, met slechts een handjevol foto's...

Pluspunten

• snel genoeg voor moderne camera
  • Goede prijs
  • Best veel opslag

Minpunten

• Zeer onbetrouwbaar

Ik kreeg plots het windows-deuntje dat er een apparaat is losgekoppeld, bleek het de SD in de reader te zijn. Hij kan niet meer worden herkend door mijn camera of cardreader en alle foto's zijn verdwenen.

Tip: koop een Sandisk kaart, die zijn misschien wel wat prijziger, maar wel veel getest en betrouwbaarder.

Heb jij ook een Kingston Canvas Go! Plus SDXC 256GB?

Apart. Ik heb nooit problemen met Kingston, wel gehad met (andere) Sandisk, namelijk Sandisk Ultra 4Gb .(de eerste 4Gb kaartjes die ik kocht na aanschaf van mijn d-SLR, het eerste apparaat hier dat meer als 2Gb aan kon. Dat was in 2009)

Verder heb ik ook problemen gehad met USB-geheugenssticks, o.a. een exemplaar van 128MB (ja da's lang geleden, was m'n eerste) en de laatste was 16Gb. Volgens mij als je ze maar lang vol genoeg zet gaan ze vanzelf stuk. Zodra boven 70 à 75% vol is het vrijwel gegarandeerd.