Logitech Pure-Fi Mobile Review

chestertjuh 9 augustus 2010, laatste update op 17 november 2015, 1.574 views

Logitech Pure-Fi Mobile

Pluspunten

• Werkt op accu
  • Heeft 3 verschillende aansluit mogelijk heden
  • Makkelijk te vervoeren
  • Mooi design
  • Uitstekend geluid
  • Goede kwaliteit van accesoires

Minpunten

• Matige kwaliteit van de mini jack kabel
  • Bass mocht iets meer maar ik weet niet hoever dit mogelijk is op een USB setje.

Mid- en hoogweergave Score: 5
Basweergave Score: 4
Film/gameweergave Score: 5
Muziekweergave Score: 5
Om te beginnen wil ik erbij vermelden dat dit mijn eerste review is en ik graag kritiek zou willen hebben om volgende reviews te verbeteren.

Waarom de Logitech® Pure-Fi Mobile

Ik ben gaan zoeken naar een leuk speakersetje voor mijn notebook. Ik had hierbij een paar vereisten.
  • Zonder netstroom te gebruiken :
  • Geluid via een USB poort
  • Makkelijk te vervoeren
  • Aangenaam geluid
Nadat ik deze vereisten voor mijzelf had vastgesteld ben ik gaan zoeken. Hierbij heb ik op tweakers rond gekeken en ben ik via google gaan zoeken naar leuke setjes.
Hierbij kwamen meerdere setjes naar voren :
  • Orbit usb speakers
  • Logitech V10
  • Logitech V20
  • Logitech Z5
  • Logitech Z205
  • Creative N400
Ik heb van alle speakers reviews gelezen en gezien maar natuurlijk is de geluidskwaliteit toch iets wat ik graag zelf wou beoordelen. IK kwam bij alle boxen voor en nadelen tegen. Deze heb ik tegen elkaar afgewogen. Uit eindelijk heb ik besloten om te gaan kijken voor de Logitech v10 en V20. Dit vanwege het handige doos je om ze op te bergen. Ook schijnt van deze boxen de prijs kwaliteit verhouding in orde te zijn.

Ik ben gaan zoeken naar de speakers bij Dixons. Deze had alleen de V10 en de Creative speakers. Omdat ik toch even wou luisteren heb ik gevraagd voor een kleine demonstratie. Hierbij vond ik persoonlijk niet echt veel verschil in de kwaliteit van de boxen. Alleen de prijs van de V10 was beter.
Omdat ik ook de V20 had gezien en dit de opvolger is wou ik graag ook deze horen. Na lang zoeken heb ik de boxen gevonden bij de Vobis. Hier had ik gevraagd voor de V10 en de V20. Nadat de medewerker deze had gepakt voor een demonstratie zag ik ondertussen de Logitech Pure-Fi Mobile staan. Hij was compacter, had meer functies en had een mooie vormgeving. Natuurlijk had ik gelijk gevraagd of ik deze ook mocht horen. Uit eindelijk heeft de medewerker de V20 en de Pure Fi naast elkaar gezet. Deze heb ik dus vergeleken en wat een leuk geluid had de Pure-fi. Beiden speakers stonden voor ¤50 in de rekken en voor het prijsverschil hoefde ik het dus niet te laten. Nadat ik de functies van de Pure-Fi had gezien was ik verkocht.

Inhoud van de doos

Eenmaal thuis gekomen heb ik gelijk de doos uitgepakt. Hierbij zag ik gelijk dat de speaker netjes was in gepakt. Ook zag ik de vele accesoires. In de doos zat het volgende :

• Logitech® Pure-Fi Mobile- Bluetooth®-speaker en -speakerphone
  • Netspanningsadapter (100 - 240 V)
  • Zacht opbergdoosje\hoesje
  • USB-kabel
  • 3,5 mm mini-jack
  • Snelstartgids
Dit alles zag er zeer goed uit alleen is het mini jack kabeltje zeer kort en erg dun, dit had wel beter gemogen en hier had ik zeker 5 euro extra voor overgehad. De rest van de kabels was lang genoeg en het tasje is van goede kwaliteit.

Het ontwerp

Aan de bovenkant van de speaker bevinden zich 8 knoppen.
  • Gesprek aannemen
  • Gesprek beëindigen
  • Microfoon dempen
  • Power knop
  • Source
  • Stereo XL
  • Geluid -
  • Geluid +
Bij de knopjes staat netjes aangeven wat de functie is en d.m.v. lampjes wordt aangegeven wat actief is.
Over de knopjes kan ik niets opmerken. Ze zijn van goed formaat, laten zich prima indrukken en reageren uitstekend.

Aan de voorkant bevinden zich de 4 speakers en een indicatie lampje en 2 microfoons voor telefoon gesprekken te voeren.

Aan de achterkant bevinden zicht een reset knop, een usb in/uitgang en een minijack aansluiting.

Aan de onderkant bevinden zich 2 uitklapbare voetjes voor het neerzetten van de speaker.

Het geluid

De speaker zelf produceert een zeer helder geluid. Het geluid is perfect om muziek te luisteren en om films te kijken. Voor gamers is hij ook geschikt en heeft hij een mooi geluid maar het is natuurlijk niet bedoeld voor de top gamers omdat de boxen te dicht op elkaar zitten voor een echt stereo geluid. De bass die speaker produceert is goed maar ook niet uitstekend het blijven immers usb speakers. Ook stond ik versteld van de kwaliteit wanneer het volume harder wordt gezet. Deze speaker heeft een zeer hard geluid.

Natuurlijk heb ik ook de verschillende aansluit manieren geprobeerd. Hierbij heb ik opgemerkt dat het geluid uistekend is bij uitvoer bij de Minijack en USB en dat bij Bleutooth hij kwalitatief slechter geluid heeft. Maar dit kan ook door de storing van de apparaten in de buurt zijn. Echter blijft het geluid zeer aangenaam om naar te luisteren.

Overig

De usbkabel en de minijack aansluiting zijn overigens zeer eenvoudig in te prikken en dit gaat zeer soepel. Ook schakelt de speaker vanzelf over naar de juiste input.

De kabeltjes die worden meelevert zijn eenvoudig op te bergen.

Overigens heb ik bellen niet getest via dit setje omdat ik dit gewoon niet gebruik of ga gebruiken.

Deze set zou ik absoluut een tweede keer ook weer aanschaffen. De prijs kwaliteit verhouding is uitstekend.

Sorry voor de eventuele fouten in de zinnen. Wanneer op of aanmerkingen zijn wil ik deze graag verbeteren.

• Dell Inspiron 13Z
  • HTC Snap

Heb jij ook een Logitech Pure-Fi Mobile?

Verrek... Ik heb dat ding al bijna een jaar... nog NOOOOOIT opgevallen dat die voetjes uitklapbaar waren, hahahaha.

Ben het verder eens met je bevindingen. Geluid is uitermate goed te doen. Ik heb 'm aangesloten via bluetooth op mijn netbookje. Prima geluid, maar via 3,5mm mini-jack is het geluid toch wel het beste om aan te horen (usb een sterke tweede optie en bluetooth zit wel verder daar vandaan. Beetje 40%/35%/25% verhouding in kwaliteit). Heb zelf wel de telefoon functies gebruikt op 't apparaat (mobiel verbonden met PureFi) en ook daar werkt het precies zoals je verwacht dat het werkt. Geluid is prima te doen, je bent goed te verstaan.

Enige wat mij stoort is dat als ik via usb/mini-jack aansluit dat ie toch nog probeerd te verbinden via bluetooth. Of heb ik nog wat meer gemist bij de instellingen van 't apparaat ;-) haha.

Kleine aanpassing voor je review: Het is geen mono/stereo knop, maar een Stereo XL knop. Dit om het geluid 'ruimtelijker' over te laten komen. (quote uit een review: "The Pure-Fi Mobile is a four-chamber speaker system with dual 2-inch Max-X high-excursion drivers and 2-inch passive drivers. It also includes Logitech Stereo XL technology which "optimizes acoustic levels"."). Deze wordt dan geactiveerd als je op 't knopje drukt.
De tekst is aangepast, bedankt voor de tip. Ik dacht dat het gewoon stereo was 8)7