MikroTik hAP ac2

Specificaties Access Point, WiFi max. 1,167Gbps - Bekijk alle specificaties

MikroTik hAP ac2 Review

Cebby 9 februari 2021, 526 views Product gekocht

MikroTik hAP ac2

Deze router gekocht omdat mijn vorige met OpenWRT niet de 500mbit snelheid haalde die ik graag zou willen zien. Zeer tevreden met de prestaties tot dusver.

Pluspunten

• Veel configuratiemogelijkheden
  • Snelheid
  • Klein
  • Makkelijk op te hangen met de meegeleverde houder

Minpunten

• Wordt vrij warm

Beheerbaarheid Score: 5
Met het idee dat ik een router wilde die out-of-the-box zich kon meten met de OpenWRT installaties die ik nu al een aantal jaren ben gewend heb ik met deze hap ac2 niet misgeschoten.

De configuratiemogelijkheden zijn vrijwel eindeloos, maar gelukkig is er een redelijke documentatie beschikbaar die je op weg helpt. Vooringenomen dat je al wat weet van netwerken en de juiste instellingen weet te vinden.

Gelukkig is er voor de ongeduldige Tweaker ook een quick set-up beschikbaar en zou je ervoor kunnen kiezen om niet eens verder te kijken.

De Wi-Fi performance kan waarschijnlijk beter, maar voor een apparaat dat praktisch net zo groot is als een 2,5" harddisk vind ik dat ie het prima doet.

Daarnaast wordt ie vrij warm, wat op zich niet echt een probleem zal zijn maar me wel opviel.

Over een KPN glasvezel lijntje wordt de verwachtte snelheid zeer zeker gehaald. Ethernet:
802.11ac:

Heb jij ook een MikroTik hAP ac2?