Yamaha RX-A870 Titanium Review

MarsiNewbie 9 februari 2021, 269 views Product gekocht

Yamaha RX-A870 Titanium

Deze mooie receiver met heel veel mogelijkheden qua aansluiten e.d. aangeschaft omdat ik veel wil aansluiten en de app er goed uit vind zien. Daarnaast is deze Yamaha al een 3-tal jaar beschikbaar en daarom nu interessant geprijsd.

Pluspunten

• vele aansluitmogelijkheden
  • vele te maken voorkeursinstellingen
  • app is erg prettig
  • koppelt makkelijk aan bijv. spotify

Minpunten

• te veel aansluitingen?
  • duurt even voor je alles door hebt
  • niet alle instellingen blijven bewaard als je het apparaat uitzet

Geluidskwaliteit Score: 5
Deze Yamaha gekozen vanwege de vele mogelijkheden; je kan praktisch alles aansluiten zowel voor audio als voor video; bijv. Bluray-, SACD-, en multi CD-speler en voor video zowel TV als een beamer als uitgang. Aansluiten gaat makkelijk middels één van de vele HDMI aansluitingen (8 in- en 2 HDMI uitgangen).

Daarnaast heeft deze receiver FM, DAB+ en een ethernet aansluiting. Die heb ik bedraad aangesloten, maar via Wifi kan ook. Receiver heeft overigens ook nog Bluetooth in huis.

Bediening is via de knoppen op het apparaat of met de afstandsbediening wat lastig (wat nu zo gek is met zoveel mogelijkheden) maar via de app erg makkelijk. Daar kan je veel voorkeuze instellingen kwijt en bovendien heb je dan meerdere afstandsbedieningen; elk mobieltje in huis is in te stellen. En je gemaakte voorkeuzen kan je eenvoudig delen met een ander z'n mobiel; hoef je niet alles nóg een keer te doen; slimme toepassing.

Sommige instellingen blijven niet bewaard als je het apparaat 's avonds uit zet. Bijv. 's avonds geluisterd in meerdere zones (gelinkt) dan moet je die 's morgens weer linken.

Wat geluid betreft ook prima; ik heb er mijn bestaande Dali Suite 1.7 serie in 5.1 surround op aangesloten. Met bijgeleverde microfoon de speakers eenvoudig in kunnen regelen.

Ik heb 'm nu ruim een week in gebruik en vind nog steeds handige instellingen! (Misschien ook voor het niet onthouden van de instellingen als hierboven beschreven.)

Heb jij ook een Yamaha RX-A870 Titanium?