Logitech MX Master 2S Grafiet

€ 59,99
Specificaties Bluetooth muis en 4.000dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Logitech MX Master 2S Grafiet Review

El_Scorpione 4 februari 2021, laatste update op 4 februari 2021, 144 views Product gekocht

Logitech MX Master 2S Grafiet

Erg fijne muis. Vergt even gewenning, maar daarna wil je niets anders meer.

Pluspunten

• Ergonomie
  • Instelmogelijkheden
  • Design
  • Smart scroll
  • Nauwkeurigheid
  • Werkt op alle oppervlakten
  • Accu

Minpunten

• Vrij zwaar
  • Geen opbergmogelijkheid USB ontvanger

Ik had deze muis op het oog, maar na het lezen van de reviews op Tweakers.net begon ik te twijfelen. Na veel wikken en wegen en geen alternatieven gevonden te hebben, toch besloten deze muis te bestellen.

Na het uitpakken de muis meteen ingeschakeld en gekoppeld met een Windows laptop. Dat ging prima. Daarna gekoppeld met een MacBook Air met M1 chip en dat ging ook prima. Kind kan de was doen. Het is fijn dat je de USB receiver niet nodig hebt. Bluetooth werkt perfect.

De muis is groot en dus prima voor iemand met grote handen (zoals ik). Ik was een Microsoft muis gewend en de logitech is compleet anders qua vorm dus dat vergt even gewenning. Maar inmiddels wil ik niet anders. Dit ding ligt echt prima in je hand. De knoppen voelen vrij zacht aan en je wilt hem eigenlijk voortdurend strelen.

Ik ben vooral gecharmeerd van het scroll wieltje. Als je daar een flinke slinger aan geeft, dan sprint het in een andere modus. Je hoort dan geen klikjes meer, maar je scrollt dan zonder weerstand en bloedsnel. Met een tikje van je vinger rem je het wieltje weer af. Het voelt een beetje als slingeren aan een gokkast ofzo. Het werkt behoorlijk verslavend.

Zoals gezegd heb ik vrij grote handen. Maar de muis ligt echt prima in de hand. Ik heb geen last van de knoppen aan de zijkant. Ze zitten precies op de goede plek. Je duim rust ook op de muis en onder de plek waar je duim ligt, zit nog een verborgen knop. Super handig. De kritiek op het ontwerp herken ik totaal niet.

Je krijgt er een USB kabel bij (USB naar Micro USB) om het ding op te laden. En tijdens het opladen, kun je de muis gewoon gebruiken.

Batterijduur heb ik nog geen ervaring mee. Maar ik vind het een erg goede muis. Prijs is aan de hoge kant, dat wel.

Heb jij ook een Logitech MX Master 2S Grafiet?