Philips 58PUS8505 Zilver

€ 595,-
Specificaties 58" • Ultra HD • LCD • HDR • 1 tuner • 60Hz - Bekijk alle specificaties

Philips 58PUS8505 Zilver Review

MadecoNewbie 4 februari 2021, 846 views Product gekocht

Philips 58PUS8505 Zilver

Prima TV. Zwart is echt zwart en de kleuren spatten eraf. Ambilight is top. Kalibreren van de TV is wel nodig en dat is jammer want de setting menu's zijn langzaam, onoverzichtelijk en niet intuïtief. Slechte kijkhoek maar als je er recht voor zit is het super mooi.

Pluspunten

• Ingebouwde Chromecast
  • Ambilight
  • Kleuren

Minpunten

• Kijkhoek

Prima TV. De verschillende formaten hebben verschillende panels. Ik dacht eigenlijk dat de 58" een IPS panel had dus mede daarom deze aangeschaft. Kijkhoek scheen nogal slecht te zijn op de VA panels. Nou bleek de 58" toch een VA te zijn, oeps, en de kijkhoek is inderdaad ruk. Maar als je er recht voorzit ziet het er fantastisch uit en aangezien we er toch altijd recht tegenover zitten vind ik het wel prima zo. Zwart is echt zwart en de kleuren spatten eraf.

50", 58", 70" mVA
43", 65" IPS

Ambilight is top, en werkt ook met je hue lichten mocht je dat leuk vinden om te koppelen. Veel plezier trouwens met het koppelen evenals het kalibreren want de setting menu's zijn langzaam, onoverzichtelijk en niet intuïtief.

Heb jij ook een Philips 58PUS8505 Zilver?

Vraag & Aanbod

Als je een review begint met "Zwart is echt zwart.." en het betreft een LCD TV (ongeacht hoe ze dit in de praktijk ook willen verbloemen), dan heb ik moeite om de rest van de review serieus te nemen. Zwart is dan geen echt zwart, dit is simpelweg niet mogelijk met de LCD techniek, behalve als de TV volledig uit zou staan ;)
Ik zie geen verschil tussen het zwart als de tv uit of aan staat en het viel mij direct op hoe mooi diep het was. Vandaar dat ik de review daarmee begon. Maar bedankt voor de feedback.

Foto met beeld uit/aan FWIW
Het was niet mijn bedoeling om er een discussie van te maken, maar als je de TV vervangt door een model met Oled techniek, dan begrijp je wel waar ik op doel ;)