AMD Ryzen 7 5800X Boxed

€ 369,98
Specificaties AM4 socket • Octa (8) core @ 3,8GHz-4,7GHz - Bekijk alle specificaties

AMD Ryzen 7 5800X Boxed Review

IcemanZ_ 2 februari 2021, 2.592 views Product gekocht

AMD Ryzen 7 5800X Boxed

Zeer snelle CPU voor praktisch alle workloads die een enthousiast er op af kan gooien. Meer prestaties en minder warmte te krijgen door PBO2. Koop een goede koeler!

Pluspunten

• Snel, overal.
  • Gaming performance
  • Workload performance
  • "Future proof"

Minpunten

• prijs per core vergeleken met 5900x/5950x
  • Koop een goede koeler.
  • Lage latency RAM 3200+ nodig*

Deze processor heb ik nu een paar maanden, sinds 20/11/2020. Ik kom van een i5-66000k (4.7ghz). De 5800x is echt belachelijk snel. In de meeste gevallen is het nu de snelste gaming CPU als je geen compromis wilt. En het fijne aan deze CPU is het feit dat je 8c/16t hebt dus als je programma's op de achtergrond hebt draaien hindert dit de performance in games niet of nauwelijks vergeleken met een processor met minder kernen. Dit is de reden waarom ik zelf voor de 5800x ipv de 5600x heb gekozen.
Ik heb er zelf een ARCTIC Liquid Freezer II 360 (waterkoeler) op, deze is er perfect voor aangezien, zoals sommigen al zeggen, hij warm kan worden.
Zelf gebruik ik een PBO2 undervolt -15 multiplier + wattage limiet van 90W dit helpt heel veel met de temps en wordt hij niet warmer dan 60c onder redelijk zware loads en onder de 70 all core P95. Zo raak je geen single core performance kwijt en met multicore scheelt het maar +-250mhz. Dit merk je niet. Als alle cores +-80% gebruikt worden of 7 van de 8 cores boosten ze allemaal gewoon naar de 4.85 ghz.
Ook raad ik het echt aan een fatsoenlijke kit RAM te kopen 3200mhz+ latency zo laag mogelijk en 4 DIMMS (dual channel)! Dit scheelt echt heel veel performance. Ik heb het gepaired met 3600mhz C16 32GB 4 sticks van Gskill.
Tot nu toe ben ik zeer tevreden en kan ik zeker een goed aantal jaren vooruit.

Heb jij ook een AMD Ryzen 7 5800X Boxed?

Vraag & Aanbod

Meer advertenties

Hoe heb je dit getest?
Ben ook zeer tevreden met mijn 5800x hoor van velen revieuwers,dat hij zo heet word.
Mijn idle temps zijn zeer laag! soms onder de 30c.
na 30 minuten cinebench R23 tikt hij net de 70c aan.

ben van plan twee kitjes van 3800 mhz ram te kopen. gebruik nog me oude ram @ 2666.
Houd hem koel onder een Scythe Fuma 2

Zie foto. https://ibb.co/hYDxDyx