NZXT H1 (2021 Version) Zwart

€ 199,-
Specificaties Small form factor • 2 interne bays - Bekijk alle specificaties

NZXT H1 (2021 Version) Zwart Review

frankspijker 31 januari 2021, laatste update op 1 februari 2021, 1.031 views Product geleend

NZXT H1 (2021 Version) Zwart

Ik raad Tweakers aan om een waarschuwing voor deze case te plaatsen omdat er een flinke kans is op brandgevaar met deze case vanwege de PCI Riserkabel. Door een productiefout kunnen de schroeven van de verlengkabel kortsluiting en een brand veroorzaken.

Pluspunten

• Prachtig design
  • Intuitief
  • Goede koeling voor form factor

Minpunten

• Een zeer brandgevaarlijke case!

Dit is niet echt een review maar een waarschuwing. Ik raad Tweakers aan om een waarschuwing voor deze case te plaatsen omdat er een flinke kans is op een brandgevaar op deze case met de PCI verlengkabel. Door een productiefout heeft NZXT kunnen de schroeven van de verlengkabel kortsluiting en een brand veroorzaken. Niet alleen kan dit voor een duur ongeluk zorgen en is de kans groot dat je je andere pc onderdelen kan weggooien, maar het is erg gevaarlijk.

De case heeft een prachtig design en is intuïtief maar er is erg bezuinigd op de verlengkabel. NZXT heeft een tijdelijke oplossing gegeven namelijk nylon schroeven. Het probleem is dat deze schroeven snel kapot gaan en een normale schroef erin past. Dit is een extreem roekeloze oplossing. Ik zou elke Tweaker sterk afraden dit product te kopen totdat de verlengkabel volledig vervangen en vernieuwd is.

Ik had een vriend geholpen met zijn pc bouwen en hij heeft de schroeven vervangen maar dit is geen oplossing, het gevaar is nog groot!

Heb jij ook een NZXT H1 (2021 Version) Zwart?

Vraag & Aanbod

Heb je voorbeelden van H1’s die in de brand vliegen na het plaatsen van de aangepaste schroeven? Het lijkt me nogal wat als dit klopt... Ik heb er zelf ook eentje staan in de slaapkamer.

Hoe zit het ermee als je er nu eentje koopt? Zitten die plastic schroefjes er dan al in? Of is het hele onderdeel al vervangen?

[Reactie gewijzigd door EValentino op 31 januari 2021 22:49]

Zo ver ik weet kan ie niet in de brand vliegen met de plastic schroeven. Maar het is nog steeds riskant omdat je kan vergeten wat de functie van de schroeven zijn en er metalen schroeven in doen en ze kunnen makkelijker kapotgaan.
Dit dus... Gamers Nexus heeft al een vervolg geplaatst...

Duidelijk, bedankt voor de opheldering :-)
Gamersnexus heeft een goed filmpje dat alles uitlegt hier

Als het goed is kan je de schroeven gratis aanvragen bij NZXT
Ik heb ze al gekregen inderdaad en geplaatst, maar als ik het goed begrijp is dit nog steeds gevaarlijk?
Het is een tijdelijke oplossing. Als je riser cable v1.3 is, heeft het nog hetzelfde probleem en dan zijn de plastic schroeven een workaround. Maar in de brand vliegen kan ie met die schroeven niet tot zo ver men weet. Maar ik zou je nog steeds aanraden de riser cable te vervangen. Het is nog steeds roekeloos van NZXT om de pci riser niet te vervangen met een vernieuwde versie.
Mischien even de video's in het volgende topic bekijken:
NZXT {H1 Case Fire} Recall {USA/Candada only???}

De case, en de nieuwe {Nylon} schroeven, zijn nog steeds brandgevaarlijk
Van wie heb je de case geleend voor deze''review'' dan , vast niet van NZXT , want het is meer een informatie post over het brand gedeelte dan wat anders.

Tweakers en HWi zijn reeds op de hoogte :

Ja klopt. Sorry. Het is niet echt een review. Maar ik vond dat dit probleem gevaarlijk genoeg is dat het iedereen op Tweakers moet opvallen als ze hier de aankoop maken. Ik denk niet dat iedereen in de discussie gaat of het forum. Maar recensies bekijken ze wel. Daarom had ik op het forum aangevraagd of er een melding op de productpagina gemaakt kan worden. Dat is gedaan maar het staat wel in de specificaties. Dus daar kan je ook overheen lezen. Ik wil gewoon niet dat huizen van andere Tweakeraars in de brand vliegen als ze vergeten de nylon schroeven erin te draaien. Overigens duurt de levering van de nieuwe riser nog een tijdje, dus als mensen nu een aankoop maken kan dat voor problemen zorgen.
Niet helemaal waar, als je geen nylon schroeven hebt aangevraagd moet je alsnog een formulier invullen zoals ik. Ik had de H1 case gekocht waar de nylon schroeven al geïnstalleerd waren maar nog wel de foute riser.