Apple iPhone 12 128GB Blauw

Apple iPhone 12 128GB Blauw Review

SwanSong 30 januari 2021, laatste update op 30 januari 2021, 404 views Product gekocht

Apple iPhone 12 128GB Blauw

De iPhone 12 is sneller en soepeler dan de 8, en verder zoals bekend van iPhones. De achterkant is een ware stofmagneet. Het scherm een vette vingerafdrukmagneet. Meegeleverd oplaadsnoer met USB-C en Lightning is niet logisch. Met de korting via Vodafone en Mobiel.nl is de prijs-kwaliteitverhouding heel o.k.

Pluspunten

• Snel
  • Wifi AX
  • Groot OLED scherm
  • Geen plotselinge accu drains

Minpunten

• Stofmagneet
  • Vette vingers op scherm
  • Onlogisch oplaadkabeltje bij geen adapter
  • Hoekig design, is persoonlijk

Ik heb de iPhone 12 gekocht als vervanging van mijn iPhone 8. Eigenlijk ben ik fan van kleine telefoons maar vanwege mijn toenemende verziendheid heb ik niet voor de mini gekozen. Het scherm is dus merkbaar groter dan van de 8 maar de 12 voelt ook merkbaar zwaarder, ondanks dat het maar zo’n 20 gram is
Oorspronkelijk aanhanger van de Windows phones, maar sinds het uitsterven daarvan naar Apple uitgeweken. Het Apple ecosysteem werkt mooi en goed samen met bv. de iPads , maar voor productiviteit ga ik toch naar Windows.
De iPhone 12 is sneller en werkt nog soepeler dan de 8, en verder zoals bekend van iPhones.
5G boeit me niet, maar kan wel hiermee. WiFi AX vind ik wel fijn om te hebben.
Jammer dat Apple weer terug is bij het ‘hoekige’ design, ik vind het ronde van de 6, 7, 8 mooier en fijner in de hand liggen; is persoonlijk.
Van het plotseling leegraken van de accu dat in sommige tests wordt gemeld, heb ik nog niets gemerkt.
De achterkant is een ware stofmagneet, en ziet er zonder hoesje een beetje plastic fantastic uit. Glad is het ook.
Het scherm is een vette vingerafdrukmagneet, waar op mijn iPhone 8 na een week gebruik amper iets te zien is.
Onbegrijpelijk dat een oplaadsnoer met aan de ene zijde USB-C en aan de andere zijde Lightning wordt geleverd, zonder oplader. Het snoer past alleen in de nieuwe iPad Pro adapter met wel een 2x USB-C snoertje , maar past niet in de 2 jaar ‘oude’ iPhone 8 of SE 2020 adapter met USB-A uitgang. Het argument van Apple dat vanwege milieu geen adapter wordt meegeleverd gaat dus niet echt op.
Ook ben ik niet blij dat er in elke iOS versie weer andere gebaren geleerd moeten worden voor standaard zaken. Het bedieningspaneel moet bv. nu van rechtsboven naar onder geschoven worden ipv van onder naar boven zoals op de 8 was; dit was wel al bekend van de iPad Pro. Het numerieke batterijpercentage wordt alleen nog in het bedieningspaneel getoond, waarschijnlijk omdat er geen ruimte naast de notch was.
Opvallend: Na overzetten van de instellingen vanuit de 8 was er al 36GB geheugen gebruikt, op de 8 slechts 24.
Al met al wat kritiekpuntjes, maar heel zeker geen miskoop; iPhone blijft de beste.
De volle prijs van € 910 zou ik er dan toch niet voor betaald hebben, maar met de korting via Vodafone van Mobiel.nl is de prijs-kwaliteit verhouding heel o.k.

Heb jij ook een Apple iPhone 12 128GB Blauw?

Vraag & Aanbod

Meer advertenties