1 review

Philips TAW6205/10

Specificaties Stereo-speaker met Bluetooth (oplaadbare accu) - Bekijk alle specificaties

Philips TAW6205/10 Review

ricky-jay 29 januari 2021, 135 views Product gekocht

Philips TAW6205/10

Ik kocht deze speaker om hem samen te laten werken met de nieuwe philips tv. Dan verwacht ik dat deze twee speakers een multi-room set-up kunnen vormen. Maar via spotify lukt dit niet en het play-fi protocol is niet robust genoeg en de software te complex.

Pluspunten

• Line-in
  • Chromecast

Minpunten

• Play-Fi protocol is kak
  • De app is UX drama
  • zoveel potentie, zo slecht uitgevoerd
  • werkt niet goed samen met philips TV

Muziekweergave Score: 4
Basweergave Score: 4
Mid- en hoogweergave Score: 3

Voor een paar tientje meer heb je dan een Sonos speaker (maar zit je wel in een veel duurder ecosysteem). In deze video laat ik zien wat de gemiste kansen zijn en als philips dit nog software matig kan fixen hebben ze nog een kans:

Heb jij ook een Philips TAW6205/10?

Hoe kun je het geluid van de TV dan over de Sonos speakers laten afspelen? Dit gaat niet met Play-Fi of wel? Spotify werkt wel probleemloos op Sonos. :)
Ik begrijp de vraag niet helemaal. Ik weet niet of het mogelijk om TV geluid over je sonos speakers te krijgen (wellicht enkel over de soundbar van Sonos aangezien deze van HDMI arc is voorzien en het geluid dan via HDMI binnen krijgt). De Play-Fi belofte van je geluid van TV naar een Play-Fi speaker doorsturen wordt waargemaakt. Dat kan je ook zien/horen in de video.

Echter een meer gebruikte gebruikerssituatie van spotify audio naar zowel TV als speaker via Play-Fi verzenden werkt op het moment van testen niet. De servicedesk van Philips zegt hierover:

Bedankt voor uw vraag. Naar aanleiding hiervan willen wij u graag de volgende informatie verstrekken. Het probleem is bij ons bekend en word momenteel onderzocht. Wij zijn hard aan het werk om hier een oplossing voor te geven. Helaas kan ik u geen tijdsindicatie geven over wanneer dit wellicht opgelost zou kunnen zijn.

Ik hoop dat ze in de komende maanden de implementatie van het Play-Fi protocol naar hoger niveau kunnen tillen, dan wil ik ze nog wel eens een herkansing geven.