Philips TAW6205/10

€ 144,-
Specificaties Stereo met Bluetooth/WiFi (netvoeding) - Bekijk alle specificaties

Philips TAW6205/10 Review

ricky-jay 29 januari 2021, 1.717 views Product gekocht

Philips TAW6205/10

Ik kocht deze speaker om hem samen te laten werken met de nieuwe philips tv. Dan verwacht ik dat deze twee speakers een multi-room set-up kunnen vormen. Maar via spotify lukt dit niet en het play-fi protocol is niet robust genoeg en de software te complex.

Pluspunten

• Line-in
  • Chromecast

Minpunten

• Play-Fi protocol is kak
  • De app is UX drama
  • zoveel potentie, zo slecht uitgevoerd
  • werkt niet goed samen met philips TV

Muziekweergave Score: 4
Basweergave Score: 4
Mid- en hoogweergave Score: 3

Voor een paar tientje meer heb je dan een Sonos speaker (maar zit je wel in een veel duurder ecosysteem). In deze video laat ik zien wat de gemiste kansen zijn en als philips dit nog software matig kan fixen hebben ze nog een kans:

Heb jij ook een Philips TAW6205/10?

Hoe kun je het geluid van de TV dan over de Sonos speakers laten afspelen? Dit gaat niet met Play-Fi of wel? Spotify werkt wel probleemloos op Sonos. :)
Ik begrijp de vraag niet helemaal. Ik weet niet of het mogelijk om TV geluid over je sonos speakers te krijgen (wellicht enkel over de soundbar van Sonos aangezien deze van HDMI arc is voorzien en het geluid dan via HDMI binnen krijgt). De Play-Fi belofte van je geluid van TV naar een Play-Fi speaker doorsturen wordt waargemaakt. Dat kan je ook zien/horen in de video.

Echter een meer gebruikte gebruikerssituatie van spotify audio naar zowel TV als speaker via Play-Fi verzenden werkt op het moment van testen niet. De servicedesk van Philips zegt hierover:

Bedankt voor uw vraag. Naar aanleiding hiervan willen wij u graag de volgende informatie verstrekken. Het probleem is bij ons bekend en word momenteel onderzocht. Wij zijn hard aan het werk om hier een oplossing voor te geven. Helaas kan ik u geen tijdsindicatie geven over wanneer dit wellicht opgelost zou kunnen zijn.

Ik hoop dat ze in de komende maanden de implementatie van het Play-Fi protocol naar hoger niveau kunnen tillen, dan wil ik ze nog wel eens een herkansing geven.
Mooie review! Zou je deze speaker aanraden binnen een werkruimte via line-in op een pc? Ik zoek eigenlijk precies naar iets als dit maar twijfel aan de betrouwbaarheid van het product. AirPlay 2 is met het oog op de toekomst ook belangrijk voor mij.
Hi DR. V. De speaker gebruiken via de line-in input is een prima optie (ik weet niet precies wat je bedoelt met 'binnen een werkruimte'. Ik heb helaas geen ervaring opgedaan met de ondersteuning van AirPlay dus daar kan ik helaas niets zinnigs overzeggen.
Hoe zit het anno nu (mei 2021). Is de play-fi software inmiddels voldoende geüpdate om alles goed werkend te krijgen? Ik zoek namelijk 2 playfi rear-speakers om mijn Philips TAB8405 uit te breiden en deze leken mij de perfecte optie, echter lees ik nauwelijks positieve reacties.
Het enige wat ik daarover kan zeggen is gebaseerd op de release notes pagina van de play-fi software: https://play-fi.com/news/...rovements-for-dts-play-fi
Op dit moment heb deze speakers niet in mijn bezit.

We certainly have a lot of plans we can't directly discuss at the moment, but our next major release is going to be using the "7.0" version moniker. The intention will be to make a lot of these new features a little more accessible, easier to use, and to bring out some long, long, requested features from users.

Ik mag hopen dat ze de uitvoering van de software naar een niveau brengen waardoor het een standaard wordt die kan concurreren met de gesloten systemen. We wachten af.

Mocht de 7.0 versie uit komen wil ik deze speaker wel weer een kans geven, mocht het niets zijn kunnen ze uiteindelijk altijd terug. ;)
Ik heb deze week ook 2 van deze speakers getest, eigenlijk 3 want eentje deed het al meteen niet. Maar je hebt in ieder geval zeker gelijk. Het werkt voor geen meter!

Zie ook mijn review: productreview: Philips TAW6205/10 review door thijsie00
hey heb de de B95 soundbar met woofer in mijn bezit zou deze willen uitbreiden met deze speakers voor surround iemand ervaring mee...
Ik heb sinds januari niet meer naar deze speakers gegeven dus durf het niet te zeggen. Ik zie wel dat update 7 is uitgerold en iemand twee maanden geleden op mediamarkt website vijf sterren durft te geven. Ik ga kijken of ik deze speakers een herkansing kan geven.