Logitech Harmony 900 Review

raymonvdm 6 augustus 2010, laatste update op 6 augustus 2010, 2.925 views

Logitech Harmony 900

Pluspunten

• Voorzien van dockingstation zodat hij altijd opgeladen kan zijn. Ik plaats hem niet altijd op de dockingstation of heb de dockingstation aan de stroom om de accu te "sparen"
  • Ondersteuning voor RF-Signalen zodat een kastdeurtje of een salontafel geen uitdaging zijn.
  • Touchscreen voor eenvoudige bediening. Als is dit wel even wennen in vergelijk met de 525 omdat de 900 ook gebruik maakt van icoontjes
  • Eenvoudige configuratie via Windows applicatie, het is mij niet bekend of deze applicatie ook beschikbaar is op overige platformen

Minpunten

• Het lukt mij nog niet om mijn Marantz SR4003 in en uit te schakelen met de harmony 900 op het moment dat ik deze gebruik als RF remote. Alle andere functies werken wel. (Iemand dit probleem ook ?) Met de harmony 900 op infrarood stand werkt de afstandsbediening perfect op alle apparatuur. (ook op de Maratnz met aan/uit)
  • Het is niet mogelijk om de configuratie van mijn Harmony 525 via de software over te zetten naar de Harmony 900, ik heb hiervoor 2 accounts moeten aanmaken in de software.
  • Als de touchscreen vies wordt door vette vingers kun je deze niet zomaar even afvegen zonder allerlei signalen te sturen naar je apparatuur.
  • LET OP:
  • Voor de bediening van klikaanklikuit systemen is toch een extra module nodig welke ongeveer 100 euro mag kosten. Hier heb ik op dit moment nog geen ervaring mee.

Configuratie Score: 4
Ik heb nu sinds twee weken een Logitech Harmony 900 omdat deze ondersteuning heeft voor RF signalen. De logitech harmony 900 is de goedkoopste uit de familie die ondersteuning heeft voor RF signalen. Ik heb voor deze remote gekozen zodat ik ook vanuit de slaapkamer mijn Mediacenter en AV-Reciever kan bedienen en voor het bedienen van het klikaanklikuit systeem.

Verder vind ik het een voordeel dat de afstandsbediening is voorzien van een dockingstation zodat ik nooit meer een probleem heb met lege batterijen, iets wat nog wel eens voorkwam met de Harmony 525 die ik hiervoor gebruikte.

Heb jij ook een Logitech Harmony 900?

Hey, ik las dat je je scherm niet kan schoonmaken zonder signalen te sturen.
Er zit bij activiteiten -> Systeem opties een functie om de knoppen uit te schakelen zodat je het scherm kan schoonmaken.
Nu ook sinds 2 weken een 900
Ook RF problemen met Marantz ondervonden, het is een bekend probleem:

zie hier
"There have been a few reported cases of the Blaster on the Harmony 900 not being able to control Marantz receiver. We've discovered its due to the fact that the Blaster cannot send out the RC6 IR commands that Marantz needs. It's a unique device that it uses two different versions of commands RC5 & RC6 at the same time. You'll find all the RC5 commands work. "

De Logitech helpdesk geeft dan advies alle IR signalen van de ori afstandbediening te leren, hoewel de AUX ingang zelfs dan niet reageert

Wat ik een raar gegeven vind; zodra je de help knop indrukt gaat de afstandsbediening je apparaten uitzetten (allemaal). Ik zou deze actie even achterwege willen laten en een tussenstap maken.
Soms lukt het nl om apparaten aan te zetten (bv als je vrouw hardnekkig weigert de nieuwe Harmony te gebruiken) en je wil dan duidelijk maken dat er al apparaten aan staan in een activiteit (bv TV kijken.); dit voorkomt dat wanneer je op de activiteit (bv TV kijken = TV+receiver+settopbox) drukt de Harmony al je apparaten gaat 'inschakelen', waar deze al aan staan en dus uitgeschakeld worden.

Er is een Harmony forum waar je kunt registreren: http://www.harmony-forum.nl/index.php ; hier kun je handige logos downloaden voor bv zender favorieten

Al met al ben je toch zeker een uurtje bezig voor de eerste opzet van je Harmony en een paar dagen om alles te tweaken; dat laatste is eerder een leuke bezigheid.

Ze moeten wel iets structureels doen aan die RF signalen voor de Marantz; verder een handige aanwinst.