Logitech Z-5500 Digital Review
Ongeveer 2 jaar geleden kocht ik deze set luidsprekers als een upgrade voor mijn oude 2.1 setje.
Verpakking
De set wordt geleverd in een grote rechthoekige doos waar de standaart informatie(o.a. Watt, Type, etc.)
op staat. Na het openen van de doos zie je piepschuim met de subwoofer en een kleine doos waar de satellieten en de controlpod in zitten. Alles is netjes verpakt in een gesealde plastic zak.
Aansluitmogelijkheden
Op de controlpod zitten 2 soorten aansluitingen:
- Analoge aansluitingen; 3 jack in achterop en 1 jack uit en in op de zijkant
- Digitale aansluitingen; 1 Digitale Coax(RCA) en 1 Optische Toslink beiden op de achterkant van de pod.
Deze aansluitingen zijn ruimvoldoende voor de normale consument ,...
Pluspunten
Prijs Films en Games Aansluitmogelijkheden Design Gebruiksvriendelijkheid Bij hoog volume vervormd het geluid niet
Minpunten
Soms wat dof Haalt zeer lage tonen niet of nauwlijks Je merkt niet dat hij te hard staat Geen treble controle
Eindoordeel
Verpakking
De set wordt geleverd in een grote rechthoekige doos waar de standaart informatie(o.a. Watt, Type, etc.)
op staat. Na het openen van de doos zie je piepschuim met de subwoofer en een kleine doos waar de satellieten en de controlpod in zitten. Alles is netjes verpakt in een gesealde plastic zak.
Aansluitmogelijkheden
Op de controlpod zitten 2 soorten aansluitingen:
- Analoge aansluitingen; 3 jack in achterop en 1 jack uit en in op de zijkant
- Digitale aansluitingen; 1 Digitale Coax(RCA) en 1 Optische Toslink beiden op de achterkant van de pod.
Deze aansluitingen zijn ruimvoldoende voor de normale consument , houd er rekening mee dat dit geen receiver is met gigantisch veel aansluitingen al zijn het er al veel voor een computersetje.
Bouwkwaliteit
De Satellieten en de Controlpod zijn beide gemaakt van hetzelfde harde plastic dat tegen een stootje kan.
De Subwoofer is gemaakt van MDF en plastic met grote koelvinnen voor de versterker achterop.
De voeten van de satellieten zijn te draaien , die van de center is kantelen om deze tegen de muur te bevestigen.
Deze set kan tegen een stootje , alleen kunnen ze door het laten vallen wel eens een put in het plastic/hout krijgen, maar dit heeft geen effect op de klank.
Geluidskwaliteit
De eerste keer dat ik deze set aan had gesloten en goed had ingesteld klonk deze set vele malen beter dan alle andere computersetjes die ik heb gehoord. Deze set overtreft mits goed afgesteld de meeste home cinema speakersets tot 400 euro. Na een lange tijd luisteren klinkt de set wel wat saai maar dat komt omdat de satellieten zowel midden als hoge tonen pakken. Ook de subwoofer klinkt goed maar soms heb je het gevoel dat de bass te veel wordt en dit vind ik niet bepaald lekker af te stellen. De bass is haast nooit diep naar mijn gevoel is deze alleen heel hard.
Het volume kan hard zonder te vervormen maar je merkt niet dat hij te hard staat , wat voor sommige mensen tot gehoorschade kan lijden zonder het te hebben geweten.
Voor games en films is deze set zéér goed , want als je hem digitaal aansluit en Dts of Dolby Digital hebt benut je heel de set zijn surround mogelijkheden.
Voor muziek mist hij in het hoog en ver in het laag. Deze set is dan ook meer gericht op het hebben van surround sound, en muziek is veelal stereo.
Ervaringen
Ik heb van deze set tot de dag van vandaag nog steeds een hoop plezier. Het geluid is voor een computerset uitermate goed.
Ik heb een keer een defect gehad in de controlpod maar dat was na 3 weken opgelost met een gloednieuwe Z-5500. Dus ook de service van Logitech is goed.
Conclusie
De Logitech Z-5500 is een krachtige en relatief goedkope surroundsound set met redelijk wat aansluitmogelijkheden. De geluidskwaliteit is sterk zowel stereo als surround en laat weinig te wensen over. Voor jezelf is deze set een plezier voor je oren en voor het oog, maar voor je buren zal deze set niet
Reacties (9)
http://forums.whirlpool.n...s-archive.cfm/805022.html
ik ga die morgen eens allemaal proberen, dit wist ik niet!
heb net de second skin geprobeerd, is best grappig.
alleen heb ik toch liever een rood LEDje dan een paarse variant.
Wat ik heb gedaan is tegen mijn rolblok de subwoofer met de poort tegen het blok gezet een handdoek ertussen zo wordt het een gesloten cabinet en vind de bass dan al stukken beter want de subwoofer krijgt dan de lucht terug tegen de conus.
Vind 3 sterren wel wat weinig voor de geluidskwaliteit. Daarmee lijkt het net of het maar zo-zo is; terwijl ik het geluid zelf uitnemend vind. Kijk, je kunt het niet vergelijken met een hifi installatie van duizend euro; maar in zijn prijsklasse toch een echte topper!
Ik heb zelf ook een tijdje de Z-5500 en de geluidskwaliteit vind ik echt ongekend goed voor deze prijsklasse!
En de Z-5500 is ook niet echt bedoeld als hifi set, maar het is meer een veredelde pc speakerset.
Ik ben juist zeer tevreden over de hoog mid en laag. Ik gebruik het setje i.c.m Creative Xfi Supreme FX ( onboard bij de Asus Rampage II Gene).
Ik krijg alleen de offset mode niet aan de gang
hoop dat dit helpt !!
Ik heb zelf 3x z5500's, ook icm een Asus Xonar D2. Ben er zelf ook zeer
over te spreken, en ben het ook eens met je positieve/negatieve eigenschappen.
Deze set is zeker een aanrader !
[Reactie gewijzigd door Verwijderd op 25 juli 2024 23:21]
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn