Edifier M2290BT

€ 68,99
Specificaties 2.0-set met een totaal vermogen van 20 Watt RMS - Bekijk alle specificaties

Edifier M2290BT Review

fritsjof 25 januari 2021, laatste update op 19 februari 2021, 435 views Product gekocht

Edifier M2290BT

Fijne speakers met zowel voor- als nadelen. Staan wat wankel maar geven goed geluid. Solide volume-bediening en eenvoudig wisselen tussen AUX, BT en 'uit' via 1 knop. Jammer dat mijn eerste setje DOA bleek.

Pluspunten

• Niet te groot
  • Vol geluid
  • Solide knop
  • Subtiele verlichting
  • Eenvoudige bedining (1 knop)
  • AUX en Bluetooth

Minpunten

• Beetje wankel
  • Behuizing zeer krasgevoelig
  • Bekabeling voelt goedkoop aan
  • Passieve speaker heeft vaste kabel
  • Mijn eerste setje bleek DOA

Muziekweergave Score: 3
Film/gameweergave Score: 3
Basweergave Score: 3
Mid- en hoogweergave Score: 3
Je sluit aan:

AUX (PC naar actieve speaker, 3,5mm plug)
Tulp (van actieve speaker naar passieve speaker)
Voeding (naar actieve speaker)

Vervolgens geeft alleen de passieve speaker geluid. Trek ik echter de tulp uit de actieve speaker dan geeft de actieve speaker geluid (en de passieve speaker niet uiteraard).

Meerdere bronnen geprobeerd, steeds het zelfde resultaat.

Verbinden via Bluetooth geeft geluid uit beide speakers.

Ik heb dit probleem niet opgelost en de speakers via Bluetooth aangesloten, al heeft 3,5mm voor mij de voorkeur.
Er zitten verder geen knoppen of andere dingen op de speakers om in te stellen, dus mogelijk heb ik een (deels) defect product.

Heb jij ook een Edifier M2290BT?

Even een open deur intrappen: heb je wel gecontroleerd of je de juiste kabel hebt gebruikt? Dus een kabel met aan beide uiteinden een 3,5mm stekkertje bestaande uit 3 segmenten (dus 2 isolators erin)?
Dank voor het meedenken!

Ik gebruik het bijgeleverde kabeltje met 2 isolators. Ik heb het kabeltje ook omgedraaid (je weet maar nooit) maar het maakt geen verschil.

Om vragen over de andere kabel voor te zijn: het kabeltje dat de passieve speaker met de actieve verbindt zit vast aan de passieve speaker dus ik kan deze niet vervangen door een ander, en verwacht ook niet dat deze verbinding problemen geeft omdat het bij Bluetooth wel werkt.

[Reactie gewijzigd door fritsjof op 25 januari 2021 15:07]

@fritsjof
Ik denk ook niet dat de kabel tussen beide speakers een probleem vormt...

Wellicht een DOA, dus omruilen?
Contact met de fabrikant gehad: de de kabel tussen beide speakers blijkt toch het probleem want hij geeft nu ook met Bluetooth verbinding het mono-probleem (ander AUX kabeltje lost niks op).
Als ik aan de tulp-stekker draai en wat met de voedingsstekker rommel dan komt stereo-geluid soms terug.

Ben nu bezig met RMA bij Megekko.
Na twee weken een nieuw setje speakers ontvangen, en dit setje werkt prima.