1 review

Ewent EW3265 Toetsenbord met achtergrondverlichting

€ 19,99
Specificaties Bedraad Qwerty - Bekijk alle specificaties

Ewent EW3265 Toetsenbord met achtergrondverlichting Review

jodeltje 21 januari 2021, laatste update op 29 januari 2021, 372 views Product gekocht

Ewent EW3265 Toetsenbord met achtergrondverlichting

Een low-profile toetsenbord, met achtergrondverlichting, en een kabel. Na aanhoudend gezeur met Bluetooth op m’n PC was ik opzoek naar een toetsenbord met deze 3 eigenschappen. Deze kwam recent op de markt voor een zacht prijsje van €30,-. Erg stil toetsenbord dat fijn typt, maar heeft een onvergeeflijk slechte bouwkwaliteit.

Pluspunten

• Goedkoop
  • Typt lekker
  • USB aansluiting
  • Achtergrondverlichting

Minpunten

• Bouwkwaliteit
  • Oogt en voelt goedkoop
  • Helling niet instelbaar

Ik wilde eigenlijk een Cherry KC 6000 Slim kopen, maar toen kwam deze op de markt mét achtergrondverlichting, dus heb ik voor deze gekozen.

Hij is gemaakt van flexibel dun plastic en heeft behoorlijk wat deck flex (hij buigt door als je er hard op drukt) maar met de lichte toetsaanslag vind ik dat in de praktijk geen probleem. Ook ziet hij er goedkoop uit, premium is het zeker niet.

De aanslag van de toetsen is prettig, wiebelen niet en pakken de aanslag altijd mee, ook als je alleen de rand raakt gaat de gehele toets naar beneden. Wel zijn de toetsen iets kleiner dan ik gewend ben. Ik kon echter direct goed en comfortabel typen dus het is voor mij prima. Ook fijn dat de toetsen nauwelijks geluid maken.

Hij heeft een kleine helling wat ik persoonlijk erg prettig vind, deze is echter niet aan te passen of plat te leggen.

De achtergrondverlichting heeft 3 sterktes en een aparte aan/uit knop (handig), het licht is wat koel/blauwig maar gelijkmatig verdeeld en werkt prima.

Tot slot. Dit toetsenbord is in prijs en functionaliteit goed, maar ik kan me niet over de slechte bouwkwaliteit heen zetten.

Update: Ik heb deze inmiddels omgeruild voor een Cherry KC 6000 Slim, €5 duurder, geen achtergrondverlichting en meer geluid (de Cherry heeft geen rubber dome, maar scissor switches). Wereld van verschil, geen Chinese meuk maar Duitse degelijkheid.

Heb jij ook een Ewent EW3265 Toetsenbord met achtergrondverlichting?

Bijna het dubbele maar wel heel stevig logtech K740 geen deck flex en helling wel aanpasbaar. Nu een jaar of drie in gebruik en nog geen spijt van gehad.
Die heb ik ook gehad maar is een heel ander toetsenbord. De K740 heeft van die ouderwetse diepe toetsen. Ik vind dat persoonlijk niet fijn typen.