1 review

DrayTek Vigor 2927 (niet-Duitstalig)

€ 233,53
Specificaties Geen WiFi • 7-poorts switch (max 1Gbps) - Bekijk alle specificaties

DrayTek Vigor 2927 (niet-Duitstalig) Review

MikeVanD 21 januari 2021, 799 views Product gekocht

DrayTek Vigor 2927 (niet-Duitstalig)

Fantastische (draadloze!) router maar wel met een redelijk steile leercurve als je geen netwerkspecialist bent. Alles is zelf in te stellen en te organiseren. Er zijn nog niet heel veel fora voor deze router, maar de helpdesk antwoord snel en goed. Super voor meerdere VLANs

Pluspunten

• alles kan
  • uitgebreide GUI
  • snel
  • blijft aardig koel
  • veel waar voor je geld

Minpunten

• prijs
  • logica duurt soms even voor je die snapt
  • leercurve aardig steil

Beheerbaarheid Score: 4
Als ZZP-er met een groeiend netwerk, werd het steeds belangrijker om netwerk verkeer van elkaar te scheiden. Niet alleen het zakelijke- en privénetwerk, maar ook mijn Internet of Things netwerk. Daarnaast staan er een paar servers bij mij thuis, die niet direct in verbinding mogen staan met het internet.

In eerste instantie een TP-Link TL-R605 SafeStream Gigabit Multi-WAN VPN-Router gekocht, omdat de specs indrukwekkend waren bij een zeer lage prijs.
Helaas was het te mooi om waar te zijn en voldeed het product net niet. Het retourbeleid bij MeGekko is naadje, dus de router maar gehouden en opzoek gegaan naar een nieuwe.

Bij verschillende specialisten navraag gedaan en de eerste (en enige) die reageerde was van de Routershop.

Deze router werd mij geadviseerd en het was zeker niet de goedkoopste en ook niet de eenvoudigste.
Dankzij de lockdown veel met de router kunnen testen in een afgeschermd netwerk en na een week of 2, had ik het dusdanig in de vingers dat ik over durfde te stappen.

Natuurlijk nog wat aanloop problemen gehad, waarbij de helpdesk van Draytek dezelfde dag of uiterlijk de volgende dag reageerde. Zelfs als ik niet goed gekeken had.

De router hangt net als de vorige in de kelderkast en deze doet veel koeler zijn werk. Door de vorm (gewelfde bovenkant) niet lekker stapelbaar, maar ach... het hangt nu op de zijkant aan de muur en doet z'n werk.

VLANs, Firewall, VPN, onderlinge verbindingen, meerdere DHCP's, etc. het zit er allemaal in en als je eenmaal doorhebt hoe de logica van de GUI is opgezet, is het goed te doen.

Heb jij ook een DrayTek Vigor 2927 (niet-Duitstalig)?