Fairphone 3 Zwart

€ 399,-
Specificaties 5,7" • 2160x1080 • 64GB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

Fairphone 3 Zwart Review

KeithM 14 januari 2021, laatste update op 3 februari 2021, 176 views Product gekocht

Fairphone 3 Zwart

Ben niet zo'n superuser qua telefoon, maar ik ben hier erg tevreden mee, en natuurlijk blij dat rekening is gehouden met mens en milieu bij de productie.

Pluspunten

• Ethische productie
  • Verwacht dat hij lang meegaat
  • Degelijk
  • Batterij gaat lang mee

Minpunten

• Beschermend randje voelt niet zo lekker
  • Het automatisch dimmen van het scherm is niet heel subtiel

Deze telefoon voldoet prima aan mijn eisen en het is echt een pluspunt dat er rekening is gehouden met mens en milieu bij de productie. Of de repareerbaarheid zo goed zal uitpakken als gehoopt, zal de toekomst moeten wijzen. Mijn vorige telefoon (Moto G 3rd gen) heb ik ingeruild omdat voor deze geen Android 7 zou komen, niet omdat hij stuk ging. Het is wel te verwachten dat Fairphone met hun insteek ook zullen inzetten op het lang ondersteunen van deze telefoon.

Verder heb ik gewoon weinig eisen aan een telefoon. Hij loopt soepel, de camera is degelijk, hij ondersteunt NFC en heeft een vingerafdrukscanner, al heb ik van die laatste twee nog geen gebruik gemaakt. Enige minpunt is dat ik de meegeleverd hoes, die alleen om de rand zit, niet zo comfortabel vind. Ook zijn er weinig andere hoesjes beschikbaar

Update, drie puntjes:
- Ben aangenaam verrast door hoe lang de batterij het uithoudt, dat is ruim een dag
- Het scherm schakelt nogal hard tussen licht en donker als hij op automatisch dimmen staat, dat heb ik dus maar uitgezet
- Een paar keer is hij opnieuw opgestart zonder dat ik me kon herinneren hem uit te hebben gezet, weet niet helemaal wat daar aan de hand is, maar ik denk dat hij toen een beetje is vastgelopen.

Heb jij ook een Fairphone 3 Zwart?