Trust PW-2120 Review

wocli 1 augustus 2010, laatste update op 11 september 2010, 631 views

Trust PW-2120

Pluspunten

• Veelzijdige toepasbaarheid (voltages en tipjes)
  • Accessoires (zakje voor tips en schroevendraaier)

Minpunten

• Herrie!

Kwaliteit Score: 3
Er valt natuurlijk niet zoveel te schrijven over een laptop voeding. Ik moest een nieuwe kopen, omdat die van mijn Asus G1S laptop stuk was gegaan. Omdat ik verwacht in de toekomst een zwaardere laptop te gaan gebruiken, heb ik gekozen voor een 120W model. Dan kan ik hem later bij een nieuwe laptop ook blijven gebruiken.

Omdat ik hem snel wilde hebben, heb ik hem bij de Dynabyte gehaald. Daar was hij wel wat aan de dure kant, namelijk 60 euro.

Verder is het een rechtoe rechtaan apparaat. Voltage instellen en je kunt hem aansluiten. Het instellen van het voltage gaat me een draaischijfje. Er is een kleine schroevendraaier bijgesloten waarmee je dat kunt doen. Er zijn 11 standen mogeljk, namelijk:14/15/16/17/18/18.5/19/19.5 20/21/22.

Verder moet je natuurlijk ook het juiste tipje kiezen waarmee je hem op je laptop kunt aansluiten. Er worden 8 tipjes meegeleverd, waaronder dus ook een voor mijn laptop, een Asus G1S. De tipjes die je niet gebruikt, kun je opbergen in een meegeleverd zakje (het kan niet op).

Na aansluiten gaat er een mooi blauw lampje branden waaraan je kunt zien dat hij aanstaat.

Volgens de specificaties zou hij verder ook energiezuinig moeten zijn en beveiligd tegen overbelasting, kortsluiting en oververhitting, maar dat heb ik nog niet kunnen testen.

Wat me wel wat tegenviel, is dat hij geluid maakt. In het begin viel het nog wel mee, maar na verloop van tijd werd het steeds erger. Soms maakte hij meer lawaai dan de laptop zelf. Op het laatst kwamen de buren zelfs klagen ;-)

Ik begon me er steeds meer aan te storen, daarom heb ik hem na ongeveer 2 maanden teruggebracht en omgeruild voor een lichter exemplaar (90W) welke (zo te horen vooralsnog) geen ventilator heeft.

Dit product is wat mijn betreft dus helaas absoluut niet aan te raden.

Heb jij ook een Trust PW-2120?